جمعه 17 مرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

مسعود لطفی: رشد «بازار سیاه برندسازی» به قیمت اعتماد عمومی تمام شده است

توسط منیرالسادات حسینی 8 مهر 1403
8 مهر 1403
134

اختصاصی عصرسرعت، مسعود لطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در نشست خبری خود با بیان نگرانی از شکل‌گیری بازار سیاه در حوزه برندسازی، از رشد فساد در این زمینه ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: «متأسفانه برخی مؤسسات و افراد با استفاده از تبلیغات گسترده و وعده‌های جذاب، فعالان کسب‌وکار را ترغیب می‌کنند تا با پرداخت مبالغی، عنوان‌های ساختگی مانند «اولین برند حوزه فلان صنعت» را کسب کنند.

این مؤسسات با برگزاری مراسم‌های مجلل در سالن‌های معتبر، تندیس‌های جعلی اعطا می‌کنند و به این ترتیب، اعتبار واقعی برندها را زیر سوال می‌برند.» وی افزود: «مشکل بزرگ‌تر آنجاست که گاهی حتی مسئولان دولتی در سطوح بالا، بدون اطلاع از روند ارزیابی واقعی، در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند و با حضور خود، به این رویدادها مشروعیت می‌بخشند.

کسب‌وکارها نیز با گرفتن عکس‌های یادگاری و تبلیغات گسترده، این موضوع را به مصرف‌کنندگان و ذینفعان خود منتقل می‌کنند و در نهایت، این کار باعث گمراهی آنان و تضعیف اعتماد عمومی می‌شود.» مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر مصوب سال ۱۳۹۴، به ماده ۸ این قانون پرداخت و گفت: «این ماده به دولت و حاکمیت تکلیف می‌کند که نظارت بیشتری بر فعالیت‌های برندینگ و اعطای نشان‌ها داشته باشند.

برای این منظور، کمیسیون ملی برند با شرح وظایف مشخص و تحت نظارت وزارت صمت شکل گرفته است. با وجود این، برخی از مؤسسات همچنان به سوءاستفاده از این فضا ادامه می‌دهند و ما شاهد رشد قارچ‌گونه بازار سیاه برندسازی هستیم.» لطفی در ادامه به اقدامات سازمان مدیریت صنعتی برای مقابله با این چالش‌ها اشاره کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با پیگیری‌های مستمر سازمان مدیریت صنعتی انجام شد، واگذاری ساماندهی امور مربوط به رویدادهای برندسازی به این سازمان بود. ما قصد داریم با تعیین شاخص‌های دقیق و شفاف، شرایطی فراهم کنیم تا تنها برندهایی که واقعاً شایسته هستند، بتوانند در این رویدادها حضور یابند و از اعتماد عمومی سوءاستفاده نشود.»

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست تا با همکاری و اطلاع‌رسانی درست، به مقابله با این پدیده بپردازند و گفت: «رسانه‌ها می‌توانند با افشای موارد تخلف و روشنگری در این زمینه، نقش مؤثری در جلوگیری از گسترش این بازار سیاه ایفا کنند.

ما امیدواریم با همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های نظارتی، بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که اعتماد عمومی نسبت به نشان‌های تجاری و برندهای داخلی بازگردد و جایگاه واقعی برندهای ایرانی حفظ شود.»

Print Friendly, PDF & Email
بازار سیاه برندسازیمسعود لطفیبرندهای ایرانیاعتماد عمومیبازار سیاهسازمان مدیریت صنعتی
پست قبلی
گذر درخشان فولاد خوزستان در شرایط بحرانی ناتراژی انرژی
پست بعدی
مبارزه با تندیس‌ فروشی و تقویت برندهای ایرانی در دولت سیزدهم و چهاردهم

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه