یکشنبه 18 خرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

روابط عمومی، تحول محتوایی و افزایش سرمایه اجتماعی

توسط منیرالسادات حسینی 28 اردیبهشت 1403
28 اردیبهشت 1403
2,6K

به گزارش عصرسرعت ، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در سال های اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تحلیل نقشه ها و برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی برای وارونه جلوه دادن حقایق و دلسرد نمودن مردم از انقلاب و نظام، بر ضرورت امیدآفرینی و نشاط بخشی در جامعه تاکید فرموده اند.

دقیقا در نقطه مقابل تلاش دشمن که برای ناامید کردن مردم برنامه ریزی می کند تزریق امید به جامعه بعنوان راهبردی اصولی و ضروری می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

در این میان نقش نهاد روابط عمومی در سازمانها، نهادها و شرکتهای مختلف بسیار حائز اهمیت است. از یکسو انعکاس دستاوردها، موفقیت ها و پیشرفت ها و انتقال آن به افکار عمومی و از سوی دیگر کسب نظرات و دیدگاههای مردم و انعکاس آن به مدیران و متولیان امر رسالت مهمی است که روابط عمومی ها به دوش می کشند.

در سال های اخیر به موازات تحریم های گسترده و ظالمانه آمریکا، بنگاه های خبرپراکنی متعددی در خارج و گاهی داخل کشور سعی کرده اند تا با القای ناکارامدی، سیاه نمایی و کوچک شمردن پیشرفتها در عرصه های مختلف، میان مردم و نظام اسلامی زاویه ایجاد کنند. در چنین شرایطی بار اصلی و مهم حفظ انسجام اجتماعی، وحدت ملی و رابطه میان ملت و نظام از یکطرف بعهده مسئولان بخش های مختلف کشور بواسطه عملکردشان و از طرف دیگر برعهده ی روابط عمومی ها بواسطه ی انعکاس مطلوب و حرفه ای تلاش ها و دستاوردها بوده است.

نکته حائز اهمیت آنست که برون داد عملکرد روابط عمومی صرفا بر نوع نگاه مردم به یک دستگاه، سازمان و یا شرکت محدود نمی شود بلکه بر امیدواری آنها نسبت به خدمات و پیشرفت های نظام می افزاید.

سرلوحه قراردادن اصول مهم اخلاقی چون صداقت و راستگویی، استفاده از ابزار روز و تکنولوژی های رسانه ای و همگام شدن با تحولات در عرصه ارتباطات و ایجاد تحول در عملکرد روابط عمومی ها به لحاظ محتوایی می تواند اثربخشی روابط عمومی ها بر افکار عمومی را دوچندان کند، ضمن آنکه به نظر می رسد یک تغییر رویکرد جدی در روابط عمومی ها به سمت روایتگری ضروری است.

رویکرد سنتی به روابط عمومی مبتنی بر انعکاس آماری و تصویری عملکردها با استفاده از ابزار قدیمی رسانه ای بوده است اما در عصر جدید با روایتگری می توان عملکرد موثرتری در انعکاس عملکردها و دستاوردها داشت بویژه با استفاده از ابزار جدید رسانه ها و شبکه های مجازی. ازاین رو تولید محتوای مبتنی بر روایت می تواند دشواری ها، تلاش ها، کیفیت فعالیت ها و فرایند به ثمررسیدن آنها را بخوبی به تصویر بکشد و مخاطبان ارتباط عینی تری با فعالیت های بخش های مختلف برقرار کنند و نوعی همدلی را میان مردم و مسئولان برانگیزد.

امیدواریم روابط عمومی ها با درک عمیق از شرایط روز جامعه و نقش بی بدیل خود در صیانت از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، در مسیر حرفه ای تر شدن و تلفیق دانش و تکنولوژی روز و نهایتا امیدبخشی به جامعه بیش از پیش موفق باشند و با بازنمایی واقعیت ها و انعکاس دستاوردهایی که در شرایط دشوار جنگ اقتصادی بدست می آیند زمینه های هم افزایی و شکوفایی در میان مردم را فراهم کنند.

بدین طریق روابط عمومی ها، نقشی مستقیم بر تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه نیز خواهند داشت.

Print Friendly, PDF & Email
عملکرد روابط عمومیمدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستانابزار روزمحمد جامعیشرکت فولاد خوزستان
پست قبلی
صیانت از جبهه تولید؛ رسالت روایت‌گران روابط عمومی
پست بعدی
فولاد خوزستان پیشرو صنعت فولاد است

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه