سه‌شنبه 10 تیر 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

حرکت در جریان! شاه کلید تأمین‌سرمایه و دسترسی به فرصت‌های تجاری

توسط dostmoshaver 25 مهر 1400
25 مهر 1400
849

عصر سرعت ـ مهندس علی رجبی ابهری: گفته شد؛ پول‌رسانی خوب شاه کلید موفقیت در کسب و کار ساختمان است و این امر مستلزم استفاده از پول و منایع دیگران (OPM&OPR) است. شاید در این نقطه مسأله اساسی ارتباط با سرمایه‌گذاران معتبر، ورود آنها به حلقه‌ی دوستان و هدایت ایشان به پروژه‌های مطلوب باشد. بنابراین باید به دنبال راهکارهای خلق جریان توسعه ارتباطات باشید.

ارتباطات = دارایی

در گذشته پول، سکه، ماشین، خانه، مغازه، تجهیزات اداری و … دارایی محسوب می‌شد. رفته رفته مفاهیم جدیدی وارد گفتمان عمومی مردم شد، این مفاهیم عبارت بودند از؛ برند، دامنه‌های اینترنتی، پروژه‌های یک شرکت، مغزهای یک شرکت و …. که می‌توانستند بیشتر از دارایی‌های گذشته تولید ارزش افزوده پایدار نمایند.

مثلاً ارتباط با آدرس جغرافیایی از طریق بین‌المللی به مفهوم اخذ ویزا، تهیه بلیط، رزرو هتل و …. بود؛ در حالیکه یک سایت اینترنتی با جابجایی یک فایل همه این کارها را انجام می‌دهد و این به مفهوم یکپارچگی داخله و خارجه است. بنابراین کشورها برای توسعه و کنترل این روند شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی، آزاد سازی ظرفیت بین‌المللی دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر مبادرت نمودند و از این پس شناخت، ارتباط و اعتماد دیگران دارایی محسوب شد. در بیان دیگر موفقيت شما در سطح فردی و سازمانی به تعداد افرادي بستگي دارد كه شما را مي‌شناسند و حاضرند كه محصولات و خدمات شما را بخرند، در طرح‌های شما سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند و يا در مواقع سختي به شما كمك كنند! بنابراین؛

ارتباطات = دارایی

از این منظر شما می‌بایست به لحاظ کیفی (سطح ارتباطات) ارتباطات خود را ارتقاء و به لحاظ کمی (تعداد افرادی که شما را می‌شناسند) ارتباطات خود را توسعه دهید. اما برنامه شما برای توسعه ارتباطات چیست؟ در اینجا قصد دارم در مورد راهکارهای جریان توسعه ارتباطات در مقیاس فردی، سازمانی بحث کنم.

الف. اقدامات ارتباط ساز

گام اول حرکت در مرکز

مفهوم حرکت

“حرکت” شامل هرگونه فعاليت اقتصادي، فرهنگي، سياسي، ارتباطي، سرمايه‌گذاري، اطلاعاتی و آموزشی می‌باشد. توجه نمایید باید اقدام عملی انجام دهید. بزرگی می‌گفت؛ می‌شنوم، فراموش می‌کنم؛ می‌بینم، به خاطر می‌سپارم؛ انجام می‌دهم، یاد می‌گیرم!!!

مفهوم مرکز

مرکز مكاني براي سازماندهي، تقويت و تشديد فعاليت‌هاي گروهي خاص و محدود از جامعه می‌باشد. در بیان حرفه‌ای‌تر مرکز مکان گردآوری، هم افزایی و باز توزیع اطلاعات، کالا و انرژی است. از جمله مزایای مرکز؛ فرصت‌ها و ارتباطات بیشتر و بزرگتری است که سرعت شما را بیشتر می‌کند. فرآیندهای حرفه‌ای در مرکز سریعتر شناخته می‌شوند. مثلاً رکود، تورم، و تغییر گرایش بازار در مرکز محسوس‌تر است. به بیان ساده‌تر کارکرد مرکز ظرفیت‌سازی است. به عنوان مثال از مجلات تخصصی، سمینارها، نمایشگاه‌ها، انجمن‌ها، اتاق‌های فکر، مرکز استانها، پایتخت کشورها، مرکز شهرها و بازارها می‌توان به عنوان مرکز یاد کرد.

توجه نمایید جریان از مرکز شکل می‌گیرد. در مرکز مردم کمتر کار می‌کنند، بیشتر بدست می‌آورند و نسبت به دیگران از ثبات مالی بیشتری برخوردار هستند.

به جریان مالی بازار مشترک اروپا و ریزش جریان پول به لندن توجه نمایید. کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا … صنعتی هستند؛ ولی جریان پول اروپا به لندن گرایش دارد. هیچ شاهراه ارتباطی از لندن نمی‌گذرد ولی بورس انرژی و حمل و نقل در لندن است!!! فکر می‌کنید دلیل آن چیست؟

آنها بوسیله‌ی ایجاد زیر ساخت فروش و اتاق‌های فکر کنترل نظام پولی را به دست گرفته‌اند. شهرهای توکیو، لندن و نیویورک از ابتدا دارای زیرساخت‌های بین‌المللی مبادلات پول بوده‌اند.

یک بساز بفروش و یا مشاور املاک دارای جایگاه محلی است. در یک مرکز بین‌المللی مقیاس از ملی فراتر است ولی وجهه‌ی درونی مورد توجه می‌باشد ولی مرکز جهانی یک بازیگر غیر ملی می‌باشد. بنابراین شرکت شما برای داشتن نقش استانی، ملی، بین‌المللی و جهانی باید شناخته شده، جذاب و قادر به ارتباط کلامی باشد. هم اکنون شرکت‌های ساختمانی ما با تشکیل کمیته صدور خدمات فنی و مهندسی در کشورهای دیگر با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی رقابت می‌کنند درحالیکه در زمینه‌ی قرارداد (تدوین، دعاوی،داوری و Claim) که زبان کسب و کار است، ضعیف هستند.

حرکت در مرکز؛ ماهی در دریا کوسه می‌شود!

در گام اول باید با مرکز ارتباط برقرار کنید و در آن حضور داشته باشید. هشتاد درصد موفقیت تنها “حضور” است. بنابراین در شروع خود شما، محصول و یا خدمات شما می‌بایست در مرکز حضور داشته باشد. در زمانیکه کسب و کار شما از مرحله‌ی جنینی عبور کرد و تثبیت شد، باید محل فعالیت نیز در مرکز استقرار پیدا کند.

هم اکنون می‌بایست فعالیت خود را توسعه دهید. و از استخر خود به دریا بروید. به قولی ماهی در دریا کوسه می‌شود! قبلاً اشاره کرده بودیم برای توسعه‌گری، برنامه لازم است. برای این منظور می‌بایست حرکت خود را در یک بازه‌ی زمانی مشخص تا رسیدن به یک مدل تغییر دهید.

گام دوم؛ عبور از مرکز به میدان

پس از تثبیت و استقرار در مرکز، با توسعه‌ی ارتباطات از مرکز به میدان عبور کنید. در این مرحله شما یک روند ـ به الگوی تغییر منظم حرکت‌ها در یک بازه زمانی مشخص روند گفته می‌شود. ـ  تجاری تشکیل داده‌اید. در این سطح تبادلات شما ملی و گاهاً منطقه‌ای می‌شود. به میدان مالی تهران ـ اصفهان ـ شیراز توجه نمایید. میدان دوم می‌تواند دبی ـ گوانجو ـ تهران باشد.

گام سوم؛ حرکت در جریان

هم اکنون با استفاده از علوم تکنولوژی شناختی روند خود را بطور مستمر در سه میدان؛ ترویج (و نه تبلیغ) کنید. در اینجا دیگر زمان و مکان حذف شده و مجموعه افراد بصورت زایشگر روند شما را ترویج می‌کنند. شما هم اکنون در آغاز ایجاد یک جریان هستید! جریان‌ها؛ خود ارتقاء و خود توسعه هستند و بدون مولد به زایش فرکتالی خود ادامه می‌دهد.

بطور خلاصه

چنانچه شما فعالیت خود را در یک مرکز و یا یک میدان انجام می‌دهید، می‌بایست توجه خود را به روند جریان معطوف کنید و اقدامات توسعه‌ای خود را در جهت گرایش آن جریان انجام دهید.

اما لازمه‌ی این امور سرمایه‌گذاری روی دانش و تفکر است؛ که باعث جریان‌شناسی و هرگونه اقدام توسعه‌ای می‌شود. طی 10 سال آینده شما تغییر نخواهید کرد مگر به دلیل ارتباط با افراد خاص و کتاب‌های خاصی که مطالعه می‌کنید. بنابراین اجرای اولویت‌ دار دستورات تئوری حرکت در جریان، برتری شما را نسبت به سایرین تضمین می‌کند و شما را بطور مستمر ارتقاء می‌دهد.

با انجام اقدامات عملی حرکت در جریان، شما بيشتر و سريع‌تر مي‌آموزید و لذت بيشتري می‌برید و اطلاعات را به مدت طولاني‌تري در خاطر نگاه مي‌دارید. همزمان که مغز شما بصورت یکپارچه ارتقاء می‌یابد، فرصت‌ها و ارتباطات شما نیز ارتقاء و توسعه می‌یابد و در آینده‌ای نزدیک خود را در بین ثروتمندان خواهید یافت!

ده فرمان کاربردی حرکت در جریان برای خلق جریان توسعه ارتباطات فردی

  1. مطالعه هدفمند كتاب “جريان مستمري” براي خلق چشم‌اندازها و افق‌هاي جديد پيش‌روي شماست! توجه نمایید کتاب علاوه بر آموزش، شما را به فکر کردن وا می‌دارد و نگرش شما را تغییر می‌دهد. در ضمن توصیه من این است که تنها کتاب نخوانید. بهتر است این کار را با دوستی که با شما هدف مشترک دارد انجام دهید. تجربه مشترک ماندگاری و ثبات ذهنی بیشتری ایجاد می‌کند.
  2. بطور دائم نشريات تخصصي را مطالعه كنيد. يكي از بهترين راههاي دستيابي به اطلاعات تخصصي مطالعه مجلات تخصصي مي‌باشد. يك مقاله چكيده 5 سال تحقيقات و تجربيات يك شخص است. شما با مطالعه مجلات تخصصي به دريايي از علم وصل مي‌شويد.
    بطور دائم در سمينارها شركت كنيد. توجه كنيد ميزان موفقيت شما به تعداد افرادي بستگي دارد كه شما را مي‌شناسند و حاضرند كه محصولات و خدمات شما را بخرند و يا در مواقع سختي به شما كمك كنند!
  3. سمینارها بعنوان یکی از ساختارهای جدید عصر تکنولوژی بهترین جریان؛ خلق و توسعه ارتباطات، ارتقاء دانش، ارتقاء بصیرت و بروز رسانی اطلاعات هستند که افراد موفق بطور مستمر در آن حضور می‌یابند. بنابراین باید به صورت مداوم در همايش‌ها، سمينارها و كارگاههاي آموزشي شركت كنيد!
  4. بصورت مداوم در نمايشگاهها شركت كنيد. نمايشگاهها ضمن اينكه شما را در جريان آخرين تغييرات كسب و كار قرار مي‌دهند اين امكان را براي شما فراهم مي‌كنند كه از آخرين فرصت‌ها و چالشهاي آن تجارت مطلع شويد و بتوانيد ايده‌هاي خود را مورد ارزيابي و اصلاح قرار دهيد!
  5. بطور دائم در اتاق فکر شرکت کنید. ثروت محصول ظرفیت تفکر انسان است و هوش جریان هدایت؛ ترکیب دانش، تجربه و اطلاعات دریافتی ا‌ست.  توسعه فکری با اختصاص مدتی از زمان روزانه به فکر کردن، شروع و سپس با شرکت در اتاق‌ فکر تکامل می‌یابد.
  6. سرمایه‌گذاری و مشارکت کنید. راز ثروتمند شدن در درآمد حاصل از کار غیر فیزیکی یا همان دارایی‌هاست. بجای سخت کار کردن؛ از پول و دارایی‌هایتان سخت کار بکشید.
  7. در انجمن‌ها، تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها عضو و از این طریق با سایر انجمن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  8. سخنرانی کنید. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، سخنرانی کردن در برابر جمع است. با سخنرانی 10 الی 20 سال جلو می‌افتید.
  9. برای نشریات مقاله بنویسید. بسیاری از مدیران سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی برای اینکه در جریان مسائل روز باشند نشریات خاصی را مطالعه می‌کنند. چنانچه مقاله شما مورد توجه قرار بگیرد در لیست دعوت و ارتباط این سازمانها قرار می‌گیرید.
  10. حرکت در جریان! تمرین و تکرار تا موفقیت!

ب. اقدامات فرصت‌ساز؛ نگهداشت ارتباطات در بستر زمان

سازمان یا کسب و کار شما در ابعاد کلان‌تر علاوه بر ارتباط با کنش‌گران تجاری؛ نیاز به ارتباط با لایه‌های بالاتر اتاق‌فکرهای دولتی، فعالان بازار، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی، رسانه‌ها و جراید کثیر الانتشار، وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، شوراها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های تأمین‌سرمایه و از همه مهم‌تر جایگاه مردمی دارد. در مقیاس گسترده این امر نیاز به صرف زمان و هزینه‌ی زیادی است.

لازمه‌ی همکاری پایدار، پیش‌رو، خود ارتقاء و خود توسعه این است که جریان‌ها بصورت سازمان یافته و همگرا طراحی و پیاده‌سازی شوند تا نهایتاً در مقابله با موضوعات محیطی تبدیل به فرصت‌های کاری شوند و صد البته لازمه‌ی این کار احاطه بر تکنولوژی مدیریت فکر (اتاق فکر) است. همه‌ تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی مدرن امروز در اختیار اراده، هنر و تفکر شماست، تا بتوانید آینده‌ای روشن و درخشان را در پرتو فرهنگ تجاری خود به جهانیان عرضه کنید. اما برای این کار نقشه‌ی راه لازم است.

ارتباطات یعنی تو همان چیزی را بخواه که من می‌خواهم!

کلام راهبردی این است که بدون بازاریابی و تبلیغات مخاطبین محصول و یا خدمات شما را از طریق دوست به دوست ترویج کنند. در حقیقت مخاطبین به گونه‌ای متقاعد شوند که به میل، اراده و تمایل خود و با خشنودی، تن به هدف مورد نظر دهند و در نهایت احساس رضایت بیشتری هم کنند. ایجاد، توسعه، حفظ و استمرار این ارتباطات نیاز به فرهنگ‌سازی در بعد درون سازمانی و برون سازمانی دارد. به این مفهوم که همه‌ی مرتبطین با شما می‌بایست سیاست‌ها و اهداف سازمان شما را ترویج کنند و لازمه‌ی این کار این است که شما به تکنولوژی “جریان‌سازی” اشراف داشته باشید. توجه داشته باشید که جریان‌سازی مفهومی فراتر از شبکه‌سازی را در بر می‌گیرد. “جریان‌سازی” به مجموعه برنامه‌هایی گفته می‌شود که منجر به تغییر و یا ایجاد رفتار، نگرش، گرایش و نظام ارزشی خاص به صورت زاینده و پیشرونده بر اساس جریان مورد نظر در جامعه مخاطب گردد. در حقیقت جریان‌سازی نقش کاتالیزوری میان برنامه‌های طراحی شده و جلب مشارکت‌های اجتماعی (فرهنگ‌سازی) دارد. اگر یک جریان بتواند با رواج عقلانیت زمینه را برای فرهنگ‌پذیری رهبران جامعه، بزرگان، نخبگان و … فراهم آورد؛ از طریق شخصی‌سازی، رقابت‌های گروهی و اهرم‌های اعمال نفوذ می‌تواند اقبال و ظرفیت لازم را برای فرهنگ‌سازی بدست آورد. در ادامه ده فرمان کاربردی “جریان‌سازی و جلب مشارکت‌های اجتماعی” آورده شده است.

ده فرمان کاربردی  حرکت در جریان برای خلق جریان توسعه ارتباطات سازمانی

  1. انتشار هدفمند کتاب‌های مهارت‌های کاربردی کسب و کار، جريان مستمري براي خلق چشم‌اندازها و افق‌هاي جديد برای مخاطبان شماست. پيش‌روي شماست! توجه نمایید کتاب علاوه بر آموزش، نگرش مخاطبین شما را تغییر می‌دهد. بسیار دیده می‌شود که شرکت‌ها در هدایای تبلیغاتی خود تقویم و یا اشیاء زینتی هدیه می‌دهند. هدیه باید متناسب و در شأن مخاطب باشد. اگر توان تولید و انتشار سیاست‌‌های کاری شرکت خود را ندارید، از طریق یک مجموعه همکار این کار را انجام دهید. در محصولات آنها اسپانسر شوید و از ایشان بخواهید بصورت نرم شرکت شما و سیاست‌های کاریتان را در محتوی لحاظ کنند.
  2. از رسانه‌های مطبوعاتی برای ترویج سیاست‌های شرکت خود استفاده نمایید. توجه نمایید مخاطب حوزه مطبوعات با کتاب متفاوت است. ضمن اینکه شبکه توزیع مطبوعات سریعتر عمل می‌کند. از صاحبنظران بخواهید بصورت علمی به تبیین سیاست‌های تجاری شرکت شما بپردازند.
  3. بطور دائم در برگزاری سمينارها فعالیت و یا مشارکت کنید. سمینارها به عنوان یکی از ساختارهای جدید عصر تکنولوژی بهترین جریان؛ خلق و توسعه ارتباطات، ارتقاء دانش، ارتقاء بصیرت و بروز رسانی اطلاعات هستند که افراد موفق بطور مستمر در آن حضور می‌یابند. بنابراین برگزاری این قبیل مراسم‌ها ظرفیت لازم برای جذب افراد خوش فکر و ترویج سیاست‌های شرکت شما را فراهم می‌کند.
  4. بصورت مداوم در نمايشگاهها شركت كنيد. آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در نمایشگاه عرضه نمایید. بهترین افراد را برای معرفی شرکت خود به مخاطبین انتخاب نمایید. با استفاده از یک گروه رصد در محیط نمایشگاه به بررسی دستاوردهای همکاران خود مبادرت نمایید. نمایشگاهها بهترین محیط ایجاد ارتباطات کاری با همکاران و بصورت ویژه با مقامات بازدید کننده هستند.
  5. اتاق فکر خود را تقویت کنید و بصورت سازمانی به اداره‌ی آن بپردازید. شما باید در حیطه تخصصی خود صاحب نظر و صاحب سبک باشید، بطوریکه افراد خاص تمایل به حضور در اتاق فکر شما و یا استفاده از اعضای اتاق فکر در مناسب دولتی و انجمن‌ها باشند. لازمه‌ی این کار ارتباط موثر و مداوم با اتاق فکرهای دولتی، انجمن‌ها و صاحب‌نظران است. بسیاری از افراد تمایل ندارند در بدنه مالکیتی و یا مدیریتی شرکت شما باشند؛ در حالیکه اتاق فکر محیط مناسبی برای حضور افراد خاص است.
  6. برای اعلام توان سرمایه‌گذاری و مشارکت خود در پروژه‌ها برنامه‌ریزی کنید. بسیاری افراد به دنبال سرمایه‌گذار و مشارکت کننده هستند. به این ترتیب شما می‌توانید از کم و کیف پروژه‌ها آگاه و یا در آنها سرمایه‌گذاری و مشارکت کنید.
  7. در انجمن‌ها، تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها عضو شوید و تلاش کنید در پست‌‌های مدیریتی سهم داشته باشید.
  8. با برگزار کنندگان مراسم‌ها ارتباط بگیرید و از ایشان بخواهید برای اعضای اتاق فکر شما سخنرانی ترتیب دهند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، سخنرانی کردن در برابر مراسم‌ها و یا حضور در صدا و سیما می‌باشد. با سخنرانی 10 الی 20 سال جلو می‌افتید.
  9. برای نشریات مقاله بنویسید. بسیاری از مدیران سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی برای اینکه در جریان مسائل روز باشند نشریات خاصی را مطالعه می‌کنند. چنانچه مقاله شما مورد توجه قرار بگیرد در لیست همکاری و ارتباط این سازمانها قرار می‌گیرید.
  10. حرکت در جریان!  تمرین و تکرار تا موفقیت

برای مطالعه بیشتر میتوانید به کتاب هوش مالی خود را افزایش دهید مراجعه فرمایید.

Print Friendly, PDF & Email
ارتباطاتحرکت در جریانحرکت در مرکزکسب و کار ساختمان
پست قبلی
اتاق فکر؛ نیاز امروز مدیریت راهبردی!
پست بعدی
ساخت واحدهای تجاری . اداری به سبک مسکن مهر نیاز امروز کشور برای حل مشکل بیکاری

بیشتر بخوانید

برگزاری پنل ناترازی انرژی در گردهمایی مدیران عامل...

23 فروردین 1404

پیگیری تخصیص منابع ملی و استانی و کمک‌های...

23 فروردین 1404

برگزاری پنل درآمد پایدار در گردهمایی مدیران عامل...

23 فروردین 1404

اخذ رویکرد هوشمندانه در تولید داخلی باهدف تولید...

23 فروردین 1404

دیدار نوروزی وزیر صمت با فعالان، سرمایه‌گذاران، مدیران...

17 فروردین 1404

دیدار نوروزی مدیر عامل ، مدیران و کارکنان...

16 فروردین 1404

پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز...

5 فروردین 1404

آینده کشور با سرمایه‌گذاری و تلاش همگانی روشن...

30 اسفند 1403

با همراهی و مشارکت همه‌ مردم عزیز ایرانمان...

30 اسفند 1403

پیام مقام معظم رهبری به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۴

30 اسفند 1403

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه