دوشنبه 19 خرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانك صنعت و معدن: تحول دیجیتال در صنعت بانكداری؛ یك فرصت كارآفرینانه است

توسط منیرالسادات حسینی 12 آذر 1403
12 آذر 1403
14

به گزارش عصرسرعت از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر محمد حسن ترابی در یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف تحول دیجیتال در صنعت بانکداری پرداخته است که متن این یادداشت به شرح ذیل می باشد:
تحول دیجیتال در صنعت بانکداری نتیجه تلفیق فناوری‌های دیجیتال و استراتژی‌های هوشمندانه و نوآورانه است که سبب افزایش کارایی عملیاتی، بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینه‌ها می‌گردد و بانک‌ها را قادر می‌سازد تا خدمات ایمن را با کیفیتی مطلوب، از طریق کانال‌های یکپارچه دیجیتال ارائه دهند.
تحول دیجیتال ایجاد تغییر در یک مقطع زمانی نیست؛ بلکه یک فرهنگ و نوعی فرآیند تغییر مداوم است که از طریق ایجاد مدل‌های کسب ‌و کار در بستر فناوری‌های نوین و ابزارهای پیشرفته ارتباطی و دیجیتالی شکل می گیرد تا با درک و برآوردن نیازهای متغیر مشتریان بر اساس فرصت‌های شکل گرفته، ضمن ایجاد ارزش برای ذینفعان، یک تجربه بانکداری یکپارچه و کارآمد را ایجاد کند.
تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال است که با ایجاد ارزش مبتنی بر فناوری، در یک اکوسیستم، منجر به ایجاد اقتصاد دیجیتالی می‌شود که تبدیل به یکی از مهم‌ترین پایه‌های شکل‌گیری انقلاب چهارم و پنجم صنعتی در جهان شده است. شرط لازم و کافی در این اقتصاد، نوآوری است چرا که به دلیل رقابت، تمرکز عمده، بر ارائه خدمات و محصولات جدید با چرخه عمر کوتاه بوده و معمولاً سازمان هایی موفق خواهند بود که علاوه بر داشتن رفتارهای کارآفرینانه در خلق سرویس‌های جدید پیشرو باشند.
فرآیند تحول دیجیتال شامل سه مرحله اساسی ارزیابی، تدوین استراتژی و پیاده سازی و اخذ بازخورد است که در مرحله نخست، فناوری و فرآیندهای موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اهداف کسب و کار، سیستم‌ها و زیرساخت های مورد نیاز و فهرست گسترده ای‌ از فرآیندهایی که نیازمند تغییرند، مشخص می‌شوند.
در مرحله دوم، استراتژی و نقشه راه پیاده‌سازی تحول دیجیتال تدوین می‌گردد که شامل شناسایی اهداف و موارد مهمی از جمله جدول زمانی، بودجه و منابع مورد نیاز است. همچنین در این مرحله داده‌های موجود از مشتریان، نیازها و ترجیحات آنان نیز تجزیه و تحلیل می شود.
مرحله سوم شامل ایجاد تغییرات و معرفی فناوری و فرآیندهای موجود و یا جدید است و بانک‌ها در این مرحله از فناوری برای تغییر محصولات، جذب مشتریان، توانمندسازی کارکنان و بهینه‌سازی عملیات استفاده نموده و با ایجاد عملیات انعطاف‌پذیر، ایمن و سازگار، تسریع نوآوری و بهبود تجربه مشتری در فضای ابری را تسهیل می‌کنند.
بنابر آنچه گفته شد، در دنیای امروز، بانکداری از ارائه خدمات در محیط‌های فیزیکی فاصله گرفته و فناوری‌های نوین نقش مهمی در ایجاد نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید و بهبود تجربه کاربر و افزایش کارایی بانک‌ها ایفا می کند.
تحول دیجیتال این امکان را برای بانک‌ها فراهم می کند تا با شناسایی، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت های فناورانه از طریق هوش مصنوعی، بلاکچین و بانکداری ابری که سه رکن اصلی تحول در بانکداری آینده بشمار می روند، بروز رفتارهای کارآفرینانه در این صنعت را تسهیل نموده تا ضمن کاهش هزینه‌ها و ریسک‌ها، خدمات با کیفیت و مورد نیاز مشتریان را ارائه نمایند و موجب مشعوف سازی آنها گردند.

Print Friendly, PDF & Email
یادداشتدکتر محمد حسن ترابیبانک صنعت و معدنتحول دیجیتالصنعت بانکداری
پست قبلی
گسترش همکاری های منطقه ویژه اقتصادی سرخس و منطقه آزاد ماکو در راستای فعالسازی کریدور شرق به غرب
پست بعدی
کسب 5 مقام برتر توسط بانک سامان در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه