یکشنبه 18 خرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

هوشمندسازی روابط عمومی سنگان، روابط عمومی سنتی دیگر وجود خارجی نخواهد داشت

توسط منیرالسادات حسینی 6 آذر 1403
6 آذر 1403
25

به گزارش عصرسرعت، یعقوبی مدیر روابط عمومی فولاد سنگان در جمع اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران متافو با اشاره به روند گذشته فولاد سنگان گفت: سال ۱۴۰۲ در روابط عمومی سنگان این سوال مطرح شد که روابط عمومی چیست؟ و چه کارویژه ای دارد ؟ ما بر این نظریم برای رسیدن به نتیجه متفاوت باید متفاوت بیاندیشیم و متفاوت عمل کنیم.

وی گفت: سال ۲۰۱۲ انجمن روابط عمومی آمریکا گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه ۹۲ درصد مردم نمی‌دانند که کار روابط عمومی چیست؟ در تعریف روابط عمومی اختلاف نظرهای زیادی بین خود اعضای انجمن وجود دارد.

اما تعابیری بر مبنای نظریه جامعه ارگانیک هربرت اسپنسر وجود دارد مبنی بر اینکه اگر سازمان را به بدن انسان تشبیه کنیم، روابط عمومی حکم چشم و گوش و زبان آن دارد. یعقوبی افزود: متأسفانه یکی از مشکلات روابط عمومی دم دستی شدن این مارکت است و بسیاری از مدیران و مردم اطلاع چندانی از کارکردهای روابط عمومی ندارند.

وی ادامه داد: نگاه برخی مدیران به روابط عمومی این است که افرادی که شابستگی هیچ کاری را ندارند می توانند در روابط عمومی مشغول به کار شوند، که خوشبختانه در فولاد سنگان به دلیل نگرش حرفه ای مدیریت آن، و عملکرد واحد این نگاه وجود ندارد و حتی روابط عمومی از ارکان مهم تصمیم سازی در شرکت است. مدیر روابط عمومی فولاد سنگان با اشاره به کارویژه این واحد گفت: برخی معتقدند روابط عمومی صرفا باید عملکرد مثبت سازمان را به بیرون انتقال دهد و با رسانه‌ها وارد یک مونولوگ شود.

این مساله باعث می‌شود که روابط عمومی به سمت استبداد در نظر برود و هرگونه انتقاد به روابط عمومی را خنثی کند.که این مسئله پاشنه آشیل روابط عمومی هاست. یعقوبی ادامه داد: پدر روابط عمومی جهان می‌گوید: روابط عمومی مهندسی رضایت بین جامعه شهروندان و سازمان است. این جمله مهم بر مبنای روانشناسی جامعه است و یک وظیفه خطیر و‌مهم است ولی فولاد سنگان فراتر از این مسائل در تعامل دوسویه با جامعه است که نسبت به مهندسی ذهنی رضایت تقدم دارد.

یعقوبی اطهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ما عدم گفتمان و عدم تفاهم است که این امر روابط عمومی ها را به چالش کشیده است. از طرف دیگر روابط عمومی‌ها به دنبال القا نظر خود به بقیه هستند و باعث شده تا آنها را با چالش خود بحران سازی مواجه کند. به همین دلیل از ابتدای سال ۱۴۰۲ تحول در فولاد سنگان را اغاز کردیم.

به طوری که از عملکرد سنتی در قالب صرف برگزاری همایش و پوستر چسباندن، خبرنویسی عبور کردیم. چراکه روابط عمومی سنتی یک روابط عمومی مرده است. همین اقدام سنگ بنایی شده است که به سمت برنامه‌ ریزی استراتژیک، فرآیندمحوری شاخص‌های فنی و علمی و داشتن نقشه راه برای حل مسئله حرکت کنیم.

وی افزود: روابط عمومی مرز بین محیط درون و محیط بیرون است مانند پوست انسان عمل میکند. در واقع پوست انسان محیط بدن را از تکانه های بیرونی حفظ می‌کند و مبین پویایی و شادابی یک ارگانیسم داخلی بدن نیز است. نقش روابط عمومی بدلیل مواجه مستقیم با افکار عمومی بسیار حساس است، چون ارتباط مستقیمی با برند سازمانی دارد.

طبق بررسی‌ها حدود ۷۰ درصد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند هیچ آشنایی با تولیدات صنعتی ندارند به همین دلیل در تولید محتوا به سمتی حرکت کردیم که بتوانیم مخاطبان نسل جدید را جذب کنیم. در واقع تولید محتوا به صورت ترکیبی مبتنی بر ذائقه جامعه و روانشناسی مخاطب انجام داده ایم و اعتقادی به تبلیغات سنتی نداریم.

مدیر روابط عمومی فولاد سنگان گفت: بررسی شیوه تبلیغات و تولید محتوای شرکت‌های بزرگ مانند مرسدس بنز، تویاتا، پسکو، ال جی و … نشان می‌دهد که استفاده از فناوری های نوین و قدرت رسانه، برای انگیزش مخاطب یک پدیده روتین در این سازمانهای موفق است، بنابراین تعامل با رسانه‌ها باید در مسیری باشد که به عنوان بازوی سازمان عمل کند و از قدرت رسانه برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کنیم. اما باید توجه داشت که بین رسانه و روابط عمومی تفاوت وجود دارد. به طوری که رسانه‌ها مطالب را به گونه‌ای منتشر می‌کند که مخاطبان می توانند برداشت خود را داشته باشند.

اما روابط عمومی باید یک تفسیر واحد از رویدادی که در شرکت یا سازمان اتفاق می‌افتد ارائه دهد و راه را بر هر تفسیر دیگر ببندد.

Print Friendly, PDF & Email
برند سازمانیفرآیندمحوریمبنای روانشناسیمدیر روابط عمومی فولاد سنگانایمان یعقوبیفولاد سنگاننمایشگاه ایران متافوهوشمند‌سازی
پست قبلی
جریان توسعه و پیشرفت در ذات ذوب آهن اصفهان نهادینه شده است
پست بعدی
با حضور مقامات کشوری و استانی در غرفه شرکت فولاد خوزستان همراه بود

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه