یکشنبه 15 تیر 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

برگزاری جلسات کافه گفت‌وگو برای نواحی فولاد مبارکه

توسط منیرالسادات حسینی 9 آذر 1401
9 آذر 1401
99

رویداد آموزشی کافه گفت‌وگو و بیان راه‌حل‌ها، با محوریت سه رکن مدیر، کارمند و تسهیل‌گر مجرب بیرونی، توسط واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی در شرکت فولاد مبارکه طراحی و پس از مدیریت ناحیه آهن‌سازی برای مدیریت‌های نواحی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم، نورد سرد و مجتمع فولاد سبا و برخی از نواحی فنی پشتیبانی و ستادی نیز برگزار شد.

در همین زمینه، ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه گفت: حضور کارکنانی مشتاق در محیط پرتلاطم و رقابتی سازمان، امروز ارزشمندترین سرمایه سازمان‌هاست؛ بنابراین شناسایی راه‌های معنادار برای هدایت مشارکت کارکنان، امتیاز کلیدی برای هر مجموعه‌ای به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و رهبران در این دنیای جدید کار، باید سخت تلاش کنند تا باورهای محدودکننده و سوگیری‌های شناختی را که می‌تواند بر مشارکت همدلانه کارکنان تأثیر بگذارد شناسایی و با تقویت مهارت‌های حیاتی مانند گوش دادن مؤثر و همدلی، محیطی ایجاد کنند که کارکنان بتوانند بدون ترس از قضاوت شدن، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و چالش‌ها و موانع بهره‌وری را اعلام نمایند؛ بنابراین لازم است در سازمان فاصله بین کارکنان و مدیریت کاهش یابد، مدیران در دسترس‌تر و در میان کارکنان باشند و زمان کافی برای برنامه‌های توسعه کارکنان خود اختصاص داده و فرهنگ همدلی و عدم قضاوت را توسعه دهند.

کاظمی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کافه گفت‌وگو ادامه داد: توسعه فرهنگ همدلی و عدم قضاوت زمانی اتفاق می‌افتد که کارکنان بتوانند آزادانه به مدیران خود نزدیک شوند، بازخورد بدهند، چالش‌های شخصی و سازمانی خود و همچنین اهداف، برنامه‌ها و انتظارات خود را بیان کنند و مدیران نیز مهارت‌های کلیدی مربی‌گری (کوچینگ) شامل گوش دادن مؤثر، همدلی و ارائه بازخورد را در خود تقویت نمایند و بر هنر پرسش‌گری قدرتمند، غیرقضاوتی و تأثیرگذار که حرکت روبه‌جلو را ترویج می‌کند، تسلط داشته باشند. در چنین شرایطی مدیر در نقش مربی به کارمند نمی‌گوید که چه کاری انجام دهد در عوض سؤالات عمیقی می‌پرسد که کارمند را به اندیشیدن و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای چالش‌ها و مشکلات ترغیب می‌نماید و از مکالمات مربیگری قدرتمندی استفاده می‌کند که الهام‌بخش اقدام و اصلاح است.

در همین زمینه، مهدی مقیمی، کارشناس بهبود عملکرد و برنامه‌ریزی آموزش نیز افزود: بر این اساس رویداد آموزشی کافه گفت‌وگو و بیان راه‌حل‌ها، با محوریت سه رکن مدیر، کارمند و تسهیل‌گر مجرب بیرونی، توسط واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی در شرکت فولاد مبارکه طراحی گردید. در این رویداد که با همکاری واحد خدمات عمومی و امور رفاهی اجرا می‌شود، کارکنان می‌توانند در یک روز مفرح و به دور از استرس‌های کاری، مسائل و چالش‌های فردی و واحدی را با مدیر خود به‌صورت رودررو و صمیمانه در میان بگذارند و مدیران نیز، ضمن اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده، با همفکری کارکنان و استفاده از دانش و تجارب آن‌ها، نسبت به شناسایی راه‌حل‌های مناسب در حوزه‌های دارای پتانسیل بهبود اقدام کنند.

به گفته وی در سال جاری، جلسات کافه گفت‌وگو و بیان راه‌حل‌ها برای مدیریت‌های نواحی تولیدی نظیر آهن‌سازی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم، نورد سرد و مجتمع فولاد سبا و برخی از نواحی فنی پشتیبانی و ستادی برگزار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکهشرکت فولاد مبارکهفولادسازی و ریخته‌گریکافه گفت‌وگو
پست قبلی
پیام تبریک وزیر نفت به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار
پست بعدی
طلای جهانی صعود می‌کند یا سقوط؟

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه