دوشنبه 19 خرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانك صنعت و معدن: افزایش ضریب تاثیر و اعتماد با تخصص گرایی خبرنگاران

دکتر محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن طی یادداشتی ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه رسانه و مطبوعات به بررسی الزامات تخصص گرایی خبرنگاران برای موفقیت در جلب نظر مخاطبان در این حوزه پرداخت.

توسط منیرالسادات حسینی 20 مرداد 1403
20 مرداد 1403
2,6K

به گزارش عصرسرعت از روابط عمومی بانک صنعت و معدن به نقل از روزنامه عصر اقتصاد در متن این یادداشت آمده است:

۱۷ مردادماه که به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده یک رویداد سالانه به منظور توجه به ارتقاء حرفه خبرنگاری و تبیین نقش مؤثر و سازنده آن و همچنین فرصتی است تا از تلاش های جامعه خبری و اهالی رسانه در جمع آوری، تولید محتوا و پردازش اطلاعات با هدف اطلاع یابی و اطلاع رسانی و ارائه روایت های مبتنی بر واقعیت و دست اول از رویدادها تقدیر به عمل آید.

خبرنگاران همواره از بطن جامعه خویش بر میخیزند و وجدان آگاه و زبان گویای آحاد مردم اند که سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای به استقلال، تعهد و صداقت آنان گره خورده است.

افرادی که برای برخورداری جامعه از حقوق انسانی و آزادی بیان مخاطرات را به جان میخرند و لازم است جامعه نیز توجه ویژه ای به معضلات و مخاطرات آنان داشته و شناسایی نیازها و رسیدگی به دغدغه های این قشر را در اولویت قرار دهد.

اهمیت حرفه خبرنگاری زمانی بیشتر نمایان می گردد که دریابیم در عصری که سرعت، دقت، کیفیت و انواع رسانه در انتشار اطلاعات لحظه ای است و به تعبیری پایش و پردازش حجم بالای اطلاعات، بررسی صحت و سقم آن و انتشار اخبار درست علیرغم توسعه روزافزون هوش مصنوعی در تامین محتوا و سرعت در انتقال توسط رسانه های نوین من جمله شبکه های اجتماعی، تنها با وجود افراد متخصص در این حرفه ممکن می گردد.

به دیگر سخن، خبرنگارانی می توانند در شغل خود صاحب نظر، صاحب سبک و مستقل باشند که تسلط و اشراف اطلاعاتی گسترده ای در حوزه کاری خود داشته باشند. چراکه اگر فرد در یک موضوع خاص تخصص و تبحر کافی نداشته باشد، نمی‌تواند آن مسأله را به خوبی به مخاطب انتقال دهد و تا تخصص نباشد از اطلاع رسانی عمیق و دقیق خبری نیست؛ می توان گفت تخصص گرایی ضریب تأثیر و اعتماد را در خبرنگاری افزایش داده و شانس ماندگاری هر رسانه ای را دوچندان می سازد.

البته سازمانها و نهادها نیز در انتقال دانش نقش بسزایی دارند و می توانند این نقش را از طرق مختلف من جمله برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، اردوهای معرفی و آشنایی و… برای خبرنگاران ایفا نمایند.

امروزه ظهور هوش مصنوعی و ابزارهای نوین ارتباطی صنعت رسانه را متحول ساخته به طوریکه با استفاده از امکاناتی که در اختیار این صنعت قرار می گیرد، می توان در جهت افزایش سرعت و کارایی تولید محتوا، تشخیص اخبار و اطلاعات جعلی یا ناموثق، تولید و توزیع محتوای مرتبط و هوشمند، ویرایش ویدئو و صوت، پردازش تصویر، تشخیص چهره، نظارت بر پخش محتوا و زمان بندی آن، تجزیه و تحلیل دقیق خواسته ها و سلیقه مخاطبان، تبلیغات هوشمند استفاده کرد و بدون بهره جستن از دانش و تجربه لازم برای استفاده از این ابزارها این حرفه مغلوب فناوری شده و اعتمادسازی که زاییده و نتیجه کار هر خبرنگاری است را با چالش مواجه می سازد.

موضوع دیگری که باید مدنظر قرار گیرد، این است که علاوه بر تخصص گرایی و بهره برداری از ابزارهای نوین، نکته سنجی، شناخت رسانه و نرم افزارهای موجود در این حوزه و متناسب با اقتضائات رسانه ای است بدین صورت که نوع گفتار و استفاده همزمان از متن، عکس، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و سایر ابزارهای جدید در انتقال مفاهیم می تواند خبرنگاران را یاری کند به نوعی خبرنگار حرفه ای باید علاوه بر تسلط بر فنون خبرنگاری بر ابزار و رسانه ها نیز تسلط داشته باشد تا مقبولیت و مشروعیت خاصی نزد مخاطبان خود پیدا کند.

ذکر این نکته نیز لازم است که بیان موضوعات در شرایط و مقاطع زمانی مختلف نیازمند مهارت ها، توانمندی‌ها و آموزش‌های ویژه ای است؛ در واقع سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل، نقد و تفسیر رویدادها و اخبار است که حرفه خبرنگاری را به عنوان یک شغل حساس و حیاتی برای جوامع نوین مطرح می سازد.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و دیگر شهدای رسانه، این روز را به همه صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی، خصوصا خبرنگاران پرتلاش حوزه صنعت و معدن کشور تبریک عرض نموده و برای تمامی آنان آرزوی سرافرازی و توفیق روزافزون دارم.

 

Print Friendly, PDF & Email
مدیر روابط عمومی و امور مشتریاندکتر محمد حسن ترابیبانك صنعت و معدنهوش مصنوعی
پست قبلی
صدور بیش از پنج میلیون چک الکترونیک در بانک صادرات ایران
پست بعدی
دریافت ارز اربعین توسط 30 هزار زائر حسینی

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه