به گزارش عصرسرعت از خانه ملت، صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت تکمیل کریدورهای شمال – جنوب، شرق- غرب کشور گفت: در تکمیل کریدورهای ترازیتی و بین المللی کشورمان، طی سال های گذشته غفلت بزرگی صورت گرفت که خوشبختانه با بهبود روابط ما با همسایه ها در دولت سیزدهم بخشی از انفعال گذشته در ساخت کریدورها و توسعه زیرساختهای مرتبط جبران شده و انگیزه کشورهای پیرامونی برای بهره مندی از مسیرهای ترازیتی ایران بیشتر شد.
وی در ادامه با انتقاد از عقب ماندگی های زیرساخت ترازیت ریلی و جاده ای کشور اضافه کرد: به دلیل بی توجهی به تکمیل کریدورهای اصلی کشور و عدم استفاده از ظرفیتهای ترازیتی ایران طی سالها گذشته، کشورهای همسایه به دنبال احداث مسیری برای دور زدن کشورمان بودند که البته توسعه روابط با کشورهای همسایه طی سالهای اخیر تا حدی این رویه را کمرنگ کرد. اما تداوم انفعال در این حوزه موجب از دست رفتن سهم ترازیتی کشور و استفاده کشورهای همسایه از مسیری غیر از ایران برای حمل و نقل کالا می شود.
بدری در ادامه با اشاره به اینکه ایران به صرفه ترین و امن ترین مسیر برای انتقال کالا از شرق به غرب و شمال به جنوب است عنوان کرد: توسعه زیرساخت های ریلی و جادهای و تکمیل کریدورهای اصلی باید در اولویت برنامه های دولت آینده قرار بگیرد؛ برای این مهم میتوان از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی نیز استفاده کنیم . البته خبرهایی از مذاکره با روسیه برای سرمایه گذاری و تکمیل خطوط ریلی کریدور شمال جنوب منتشر شده اما هنوز عملیاتی نشده است.