متن این پیام به شرح ذیل است:
بررسی کشورهای موفق در عرصه تجارت، حاکی از کمیت و کیفیت بالای برگزاری نمایشگاه در این کشورهاست. این اقتصادهای موفق و قطبهای تجاری با آگاهی از اهمیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی در عرصه بینالمللی، روابط تجاری خود را از این مسیر توسعه دادهاند و به بازارهای جدید دست یافتهاند. از همین رو برگزاری نمایشگاههای تخصصی داخلی و بینالمللی، فرصت بینظیری برای کسب و کارها و بنگاههای اقتصادی است تا با صرف کمترین هزینه، روابط تجاری و فروش خود را افزایش دهند و به بازاریابی تجاری بپردازند. این ابزار تجارت، مسیر کمهزینهای برای افزایش شرکای تجاری، دستیابی به بازارهای جدید، نمایش توانمندیهای تجاری، معرفی کالاها و تکنولوژیهای نوین و رونق تجارت است.
سازمان توسعه تجارت ایران با آگاهی از اهمیت برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای تجاری در دستیابی به اهدافی همچون افزایش صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی، توسعه کمی و کیفی این مهم را با تمرکز بر پتانسیلها و تواناییهای اقتصادی کشور و ظرفیت صنایع مختلف، به طور جد در دستور کار قرار داده است.
در این راستا برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی درب و پنجره و صنایع وابسته، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاههای صنعت ساختمان در ایران که هر ساله در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود، فرصت مناسبی برای شرکتهای تولیدکننده، واردکننده و توزیعکننده درب و پنجره، برای معرفی محصولات و توانمندیهای خود، برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری و عقد قراردادهای تجاری است که ضرروت دارد به طور ویژه مورد توجه فعالان این عرصه قرار بگیرد.