شنبه 18 مرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط عمومی

توسط منیرالسادات حسینی 27 اردیبهشت 1403
27 اردیبهشت 1403
83

بقا و حیات یک سازمان موفق و پویا منوط به داشتن روابط‌عمومی خلاق، مسئول و کارآمد است. راهبری یک سازمان به سمت اهداف والا بدون حضور افراد حرفه ای و باتجربه در حوزه ی روابط عمومی محقق نخواهد شد و فرا رسیدن روز روابط عمومی بار دیگر به ما فرصت می‌دهد تا در نقش بسیار ارزشمند و حیاتی این مدیریت در رشد و توسعه سازمان‌ها و جوامع تأمل کنیم.

بدون شک روابط عمومی به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین جایگاه‌ها در هر سازمان، دارای اهمیت بی‌نهایتی است. این بخش در تعریف علمی به‌عنوان گرداننده و تنظیم‌کننده‌ی ارتباطات درون و برون‌سازمانی شناخته می‌شود و نقش کلیدی در ساختار و عملکرد سازمان و حتی ارتباطات مؤثر با سایر اعضای جامعه دارد و در این وضعیت مدیران بالادستی با درک این جایگاه و احترام به آن می‌توانند برنامه‌های استراتژیک خود را تضمین کنند چرا که روابط عمومی، در تقویت و ترویج ارتباطات داخلی و برون‌سازمانی، افزایش اعتماد عمومی، تشویق همکاری و هماهنگی، انعکاس دستاوردها، مدیریت بحران و البته بهبود تصویر و شناخت عمومی از سازمان نقشی اساسی ایفا می‌کند. درواقع ازآنجایی‌که روابط‌عمومی وظیفه ارتباط سازمان با ارکان مختلف خود و جامعه را عهده‌دار است، سازمانی موفق‌تر است که روابط‌عمومی در آن، این نقش را به‌خوبی ایفا کند.

در این روز به عنوان فردی که سال ها در حوزه ی مدیریت روابط عمومی خصوصا در حوزه ی صنعت فعالیت کرده ام بیشتر از هر زمانی می‌توانم اهمیت ارتباطات سالم و مؤثر درون و برون سازمانی را مورد تأکید قرار دهم و معتقدم در این روز باید با بازنگری در فرهنگ غالب بر حوزه ی روابط عمومی به دنبال بررسی و ارزیابی استراتژی‌ها و رویکردهای در این زمینه باشیم و نقش اصلی این استراتژی‌ها در افزایش کارآمدی و موفقیت سازمان را بار دیگر با خود و سایر تصمیم گیران مرور کنیم چرا که جامعه ی ما خصوصا در سطح مدیریت کلان نیازمند تبیین و ارتقا دیدگاه ها نسبت به روابط عمومی است.

به همین سبب این فرصت را غنیمت می‌شمارم تا روز روابط عمومی و ارتباطات را به شما تبریک عرض کنم و به‌عنوان عضوی از این خانواده بزرگ از شما برای تلاش‌ها و تعهدتان در ارتقا ارتباطات مؤثر و سازمانی سپاس‌گزاری کنم. امیدوارم که این روز مهم، بهانه‌ای برای بهبود و توسعه بیشتر ارتباطات باشد و در کنار هم به توفیقات بیشتری در امور دست یابیم.

 

سعید خادمی پور

مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

Print Friendly, PDF & Email
روابط‌عمومی خلاقبازسازی اعتماد عمومیبازشناسی کارکرد روابط عمومیسعید خادمی پورمنطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس
پست قبلی
پایان شیرین نمایشگاه نفت با انعقاد ۳ قرارداد بزرگ برای فولاد اکسین
پست بعدی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس از نمایشگاه سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بازدید کرد

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه