به گزارش عصرسرعت از چیلان ، به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشست هم اندیشی روابط عمومی های زنجیره آهن و فولاد با حضور مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی، فولادی و صنایع معدنی کشور و اعضای هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد.
این نشست هم اندیشی به منظور همفکری و تبادل نظر در جهت هم افزایی در زنجیره آهن و فولاد در حوزه روابط عمومی و همچنین تقدیر از روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد تشکیل شد.
رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این نشست ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالان روابط عمومی صنایع معدنی و فولادی با بیان اینکه انجمن فولاد به مثابه روابط عمومی جمعی فولاد کشور است، اظهار داشت: روابط عمومی ها محل ساماندهی مناسبات شرکت ها با انجمن تولید کنندگان فولاد است. از این رو اهمیت دارد که شاهد تعاملات هر چه بیشتر روابط عمومی های فولادی در حوزه های مختلف تولید، صادرات، انرژی و … به صورت مجازی و حضوری باشیم.
وی افزود: فولاد نقش چشمگیری در حوزه های مختلف حمل و نقل، انرژی و غیره دارد. وی در ادامه اظهار داشت: علی رغم اینکه ما بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی گازی در جهان و اولین کشوری هستیم که پا به عرصه تولید فولاد سبز گذاشته ایم اما متاسفانه هیچ وقت این توانایی صنعت فولاد را به رخ دیگر کشورها نکشیدیم.
در این نشست، احمدرضا صدر، مدیر جدید روابط عمومی ایمیدرو با بیان اینکه ما همواره سعی بر تسهیل گری داریم بیان داشت: امیدواریم این نشست های روابط عمومی ادامه داشته باشد و شاهد انعکاس بهتر فعالیت صنایع معدنی و فولادی باشیم.
در ادامه نشست، مدیران روابط عمومی به طرح مباحث خود پرداختند. مهندس براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ضمن معرفی جدیدترین دستاوردها و ابتکارات فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی است و فعالیت های بسیاری در حوزه های مختلف تولیدی تا مسئولیت اجتماعی تا کنون در فولاد انجام است. از این رو ما با وجود مشکلات زیاد در این عرصه، تلاش بر افزایش مزیت رقابتی و سودآوری داریم و به مسئولیت خود در حوزه تولید و اجتماع پایبند هستیم.
مهندس جامعی، مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان به رویکرد روابط عمومی و مسئولیت ها و حساسیت های کار این حوزه اشاره کردند و با ذکر مواردی به تحلیل شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صنعت فولاد پرداختند.
مهندس پرورش، مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه روابط عمومی ها باید تاثیرگذار بر تصمیم گیری های صنعت فولاد باشند، گفت: تولید در شرایطی محقق می شود که متناسب با اقلیم و منطقه و نیازها باشد از این رو در طرح های توسعه ای فولاد باید وضعیت منطقه ای در نظر گرفته شود. از این رو باید اصلاحات ساختاری در تصمیمات مهم کشور در حوزه فولاد صورت گیرد.
آقای تقی زاده، مدیر روابط عمومی فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه صنعت فولاد بسیار مظلوم واقع شده است گفت: فرآیندهای داخلی روابط عمومی ها در شرکت های فولادی در حال تکامل است؛ از این رو باید بتوانیم با مدیریت دانشی که در بین شرکت ها است به بلوغ روابط عمومی ها کمک کنیم.
مهندس طالبی، مدیر روابط عمومی چادرملو با بیان اینکه انجمن فولاد باید خودش را در مجامع مختلف قوه مجریه، قضاییه و مجریه سهیم کند، گفت: ما به عنوان روابط عمومی باید در کار رسانه ای در جهت اقناع مخاطب حرکت کنیم از این رو می بایست تفکر ادراکی را تبدیل به کنش ادراکی کنیم.
در ادامه مهندس مقیسه، مدیر روابط عمومی معادن و فلزات، سه پیشنهاد برای بهبود حوزه روابط عمومی ارائه کرد و دو خبر خوب در این حوزه را به اطلاع اعضای حاضر در نشست رساند.
دیگر مدیران روابط عمومی حاضر در این نشست نیز به بیان نظرات خود پرداختند. این نشست با حضور مدیران روابط عمومی ایمیدرو، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو، هلدینگ غدیر، گهرزمین، فولاد ارفع، هلدینگ توسعه معادن و فلزات، هلدینگ کاوه پارس، فولاد آلیاژی ایران، فولاد کاوه جنوب کیش، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد غدیر نی ریز، فولاد جهان آرا اروند، صنایع هفت الماس، فولاد اکسین خوزستان، فولاد غرب آسیا، اپال پارسیان سنگان، سنگ آهن مرکزی، سیمیدکو، گروه شکری، توسعه معدنی و صنعتی صبانور و … برگزار شد.