شنبه 18 مرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

نقش آفرینی روابط عمومی ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه

توسط منیرالسادات حسینی 18 اردیبهشت 1403
18 اردیبهشت 1403
2,K

به گزارش عصرسرعت از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در نخستین جلسه شورای روابط عمومی این سازمان در سال جدید ضمن بیان این مطلب گفت: در میان انتشار اخبار مثبت و منفی و درست و نادرست، روابط عمومی ها نقش مهمی در مدیریت اطلاع رسانی دارند و می‌توانند با جهت دهی صحیح و منطقی افکار عمومی، جایگاه شایسته ایمیدرو را برای عموم تشریح کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بخش معدن در بین مردم کمتر شناخته شده و اقشار مختلف جامعه درباره این بخش نسبت به سایر حوزه های اقتصادی، آشنایی کمتری دارند، افزود: یکی از مسئولیت های اصلی روابط عمومی ایمیدرو و شرکت های تابعه، بالابردن سطح شناخت مردم از بخش معدن است که البته باید بر مدار حق و حقیقت و درستی باشد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری سیر نزولی آمار دانشجویان ورود به دانشگاه ها در رشته های معدنی طی سال های گذشته، گفت: این مساله، یک علامت بسیار منفی برای بخش معدن تلقی می شود و ایجاد جذابیت بخش معدن در بین مردم و قشر دانشجو را یک امر ضروری می کند که این امر، با هنرنمایی روابط عمومی ها امکان پذیر است.

ایجاد اشتیاق برای مشارکت مردمی در بخش معدن
موثقی نیا با اشاره به سخنان وزیر صنایع یکی از کشورهای آفریقایی در دومین اجلاس ایران و آفریقا که از امنیت و نبود شرایط جنگی برخلاف تبلیغات رسانه ای دنیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار تعجب کرده بود، گفت: این تصویرسازی در اذهان مردم جهان، همان اثر و قدرت رسانه است که رسانه های خارجی از آن برعلیه کشورمان استفاده می کنند و ما نیز می توانیم و باید از این قدرت در بیان واقعیت ها بهره گیری و اثرات مثبت ایجاد کنیم. این بهره گیری صحیح از رسانه، وظیفه روابط عمومی برای تصویرسازی مناسب از واقعیت ها، دیدگاه ها را تغییر داده و در جامعه برای مشارکت مردمی در توسعه اقتصاد، اشتیاق ایجاد می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان تاکید کرد: شایعه و خبرسازی های کذب، به دلیل خلاء اخبار درست و واقعی است. البته برخی اخبار ندانسته منتشر می شود و برخی هم مغرضانه است. روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، می تواند آن را مدیریت کند.

ضرورت اتخاذ رویکرد جدید برای شناساندن بخش معدن
سید احمدرضا صدر، سرپرست روابط عمومی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد مدیران به ویژه ریاست هیات عامل سازمان به روابط عمومی، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت معدن به عنوان یک مزیت بزرگ برای کشور، ضمن تشکر از همه مدیران روابط عمومی های ایمیدرو و مجموعه های تابعه که تلاش فراوانی طی ادوار مختلف انجام داده اند، افزود: با توجه به تاکید رئیس محترم هیات عامل ایمیدرو، سیاست روابط عمومی در دور جدید، شناساندن و سپس برندسازی این مجموعه است که با اتکا به لطف و قدرت خداوند و با همراهی همه همکاران در روابط عمومی ایمیدرو و مجموعه های تابعه، برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی بتوانیم این بخش را به مردم معرفی کرده و بشناسانیم تا حس و انگیزه مطلوبی در جامعه ایجاد شود و درنتیجه، برای گام بعدی یعنی مشارکت مردمی در بخش معدن، آماده شویم.

Print Friendly, PDF & Email
مشارکت مردمیروابط عمومی هاشورای روابط عمومیایمیدروبخش معدنمحمدرضا موثقی نیانقش آفرینی
پست قبلی
ایمیدرو زیرساخت های توسعه صادرات را فراهم کرده است
پست بعدی
تولید مكانیزه تیرآهن بال پهن در ذوب آهن اصفهان گامی مهم در جهت ایمن سازی ساختمان

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه