به گزارش عصرسرعت از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز دوشنبه ۲۰ فروردین با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی، توضیح داد: مهمترین دستاورد این شرکت در سفرهای نوروزی به واسطه تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان این بود که خدمات به صورت روان و بیمنت به مسافران ارائه شد.
وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در این شرکت برای رفاه حال مسافران صورت گرفته، اظهار کرد: از همان ابتدای ابلاغ طرح نوروزی ستاد سفرهای نوروزی در شرکت، تشکیل هر آن چه که میتوانست متناسب با رضایت مسافران باشد در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سفرهای نوروزی با مجموع ۱۱۰۱ پرواز در این ایام توانستیم خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار دهیم که از این تعداد ۹۵۶ پرواز برنامهای و ۱۴۵ پرواز به صورت فوقالعاده انجام شد.
فرزادی پور با اشاره به این که ایمنی و کاهش تأخیرات مهمترین موضوع کاری هواپیمایی جمهوری اسلامی بود، گفت: میانگین تأخیرات پروازها در ایام نوروز به ۱۲ دقیقه رسید که نشان از کاهش ۵۷ درصدی تأخیرات نسبت به سال گذشته داشت. ضمن این که بیشتر تأخیرات نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی در سفرهای نوروزی ایجاد شدند.
وی ادامه داد: طی ایام نوروز با بیش از ۹۰ هزار وعده غذایی افطاری و سحری در خدمت مسافران بودیم و در روزهای ۲۹ اسفند و یکم فروردین در همه پروازها سفره هفت سین برپا شد که بسیار هم مورد استقبال مسافرین قرار گرفت.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خاتمه با اشاره به این که ۶ هزار نفر از کارکنان این شرکت درگیر پروازهای نوروز بودند، از تلاشهای این کارکنان تقدیر و تشکر کرد.