به گزارش عصرسرعت از پایگاه اطلاعرسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، «محمدرضا موثقینیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، در جلسه پایش وضعیت طرح نوین الکترود اردکان با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح با ظرفیت سالانه 30 هزار تن (و قابل افزایش تا 60 هزار تن) در سه بخش (آماده سازی الکترود خام- پخت، بازپخت و تلقیح الکترود – گرافیتاسیون) در حال اجراست.
وی افزود: پیشرفت کلی این طرح تا پایان آذرماه، قابل توجه بوده و پیشبینی شده تا پایان آذرماه سال 1403 بهطور کامل، راه اندازی شده و به مرحله تولید برسد.
استفاده از دانش فنی داخلی بهدلیل همکاری نکردن سازنده اروپایی
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه طرح نوین الکترود اردکان یک طرح استراتژیک در صنعت فولاد به روش قوس الکتریکی محسوب میشود، یادآور شد: این طرح با توجه به ظرفیت 30 هزار تنی، اما ظرفیت زیرساختها، پاسخگوی فاز توسعه ای (تا 60 هزار تن تولید) است.
موثقینیا همچنین گفت: از نقاط قوت این طرح، استفاده از حداکثر دانش فنی داخلی و نیز تکمیل و راه اندازی تجهیزات اصلی و نیز بومی سازی برخی تجهیزات است که شرکت سازنده بنا به دلایلی از جمله تحریم، همکاری نکرد و برای نصب در سایت حضور نیافت.