به گزارش عصرسرعت، محمدی فر مشاور وزیر صمت در امور ارتباط با نهادهای حاکمیتی: مسئولیت اجتماعی شرکتی باید با توسعه اقتصادی رشد یابد و از سوی دیگر باید بر شراکت هوشمندانه سرمایههای اقتصادی و اجتماعی از طریق مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) توجه داشته باشیم.
شرکتها باید به تمامی ذینفعان خود توجه کنند و منافع همگی را در تصمیمات مبنا قرار دهند. همچنین شرکتها باید نگاه سیستمی و کلان داشته باشند و از رویکردهای منطقهای دوری کرده و در انجام مسئولیتهای اجتماعیشان به آمایش سرزمین توجه کنند.
وزارت صمت تصمیم دارد، جهت حرکت شرکتها از سطوح پائین مسئولیت اجتماعی به سطوح عالیتر آن، سند مسئولیت اجتماعی شرکتهای صنعتی، معدنی و بازرگانی را با یک نگاه راهبردی و کلان تدوین کند، تا شرکتها در این زمینه باشد و منجر به بازی برد – برد و همکاری هوشمندانه میان سرمایههای اقتصادی و اجتماعی شود.