به گزارش عصرسرعت از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در برنامه میز اقتصادی در خصوص اصلاح نقاط پرحادثه در جادههای کشور گفت: در آخرین جلسه این سازمان با پلیس راه کشور که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، ۸۸۷ نقطه پرحادثه صورتجلسه و توافق شد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با بیان این که تقریبا نیمی از نقاط پرحادثهای که پلیس اعلام کرده است، مربوط به داخل شهرهاست و در حوزه وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد، افزود: منشأ اصلی اختلاف تعداد نقاط پرحادثه بین پلیس و این سازمان بررسی دادهها و آمارهاست، برای این که بخواهیم نقطهای را پرحادثه تلقی کنیم و بودجه عمرانی برای رفع آن تعریف شود، به اطلاعات و مستندات کافی مثل کروکی تصادفات نیاز است.
اکبری افزود: ۸۸۷ نقطه پرحادثه مستندات لازم را دارا هستند، البته ممکن است تعداد زیادی نقطه پرحادثه در کشور وجود داشته باشند که مستندات و اطلاعات کافی برای آن که نقطه پرحادثه تلقی شوند، وجود نداشته باشد.
معاون راهداری این سازمان تصریح کرد: دادههای تصادفات جادهای کشور در یک بازه سه ساله با مختصات دقیق بر روی نقشه جانمایی میشوند، بر اساس داده ها آمار و تلفات تصادفات استخراج و تحلیل آماری توسط سامانه انجام میشود.
وی افزود: بنابراین اختلاف آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راه به این دلیل است که مستندات دقیق تصادفات در اختیار این سازمان نیست و نقایصی در اطلاعات دادهها وجود دارد که اگر کروکیها توسط پلیس راه برخط شود، این اختلاف آماری نقاط پرحادثه برطرف خواهد شد.
اکبری با اشاره به این که برای رفع این ۸۸۷ نقطه پرحادثه به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ نقطه پرحادثه اصلاح شد و ۲۵۰ نقطه دیگر هم در مراحل مختلف اجرا قرار دارد و سعی میشود تا پایان سال جاری ۴۰۰ نقطه اصلاح شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بیان کرد: در جلسهای که در اسفند ۱۴۰۰ در دولت برگزارشد، این سازمان پنج هزار میلیارد تومان درخواست اعتبار کرد که حدود دو هزار میلیارد تومان آن از منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تامین و مابقی هم به سال ۱۴۰۱ منتقل شد .
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، وی افزود: از سال ۱۴۰۱ اصلاح این پروژه ها شروع و به طور مستمر کار شناسایی و اصلاح نقاط پرتصادف در کشور ادامه دارد.