مدیرعامل جدید بانک گردشگری اعلام کرد: خدمات غیرحضوری بانک باید با تعریف خدمات جدید تا حد ممکن بر اساس نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی گسترش یابد.
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، محمدرضا فهمی در آیین معارفه اش که با حضور اعضای هیات مدیره گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری و همچنین جمعی از مدیران گروه و بانک برگزار شد، گفت: صنعت بانکداری در جهان امروز با معیشت مردم پیوندی تنگاتنگ پیدا کرده و هیچ دسته و رستهای از زندگی روزمره را نمیتوان یافت که نیاز به خدمات بانکی نداشته باشد.
وی افزود: توسعه خدمات دیجیتالی در دو دهه اخیر هر روز آدمی را به سمت سهولت بیشتر امور سوق میدهد و موسسات پولی و مالی از این خدمات جدا نیستند. زمان بانکداری سنتی سپری شده است از این رو همانگونه که از یک سال گذشته به سمت توسعه خدمات الکترونیکی گام برداشتهایم، ضمن تداوم و توسعه این خدمات، با مختصات نوین؛ باید ارائه خدمات جدید را تا حد ممکن بر اساس نیاز مشتریان به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
فهمی ادامه داد: هر چه خدمات بر بستر سامانههای غیرحضوری بخصوص tobank حرکت کنیم، مسیر را کوتاه کردهایم و در کنار آن خدمترسانی به تجار و ارائه خدمات ارزی و بینالمللی، توسعه سرمایهگذاری در عرصههای مولد، مشارکت در پروژههای بزرگ ملی از اهداف مهمی است که با اهداف و برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت درصدد میل به آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات بانکی با نگاه جامعنگر لازم است مورد توجه همه حوزههای فنی، مطالعاتی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: باید با تسهیل شرایط برای خدماتی نظیر صدور ضمانت نامهها، اعتبارات اسنادی و توسعه تسهیلات خرد، سهم خود را از سهم دایره شبکه بانکی بزرگتر کنیم.
فهمی گفت: اگر میخواهیم بانک را ارزانتر اداره کنیم، باید در یک سری از شاخصها در نقطه مطلوب باشیم که از جمله آنها کاهش قیمت تمام شده پول، بهبود کفایت سرمایه، افزایش منابع ارزان قیمت و کاهش منابع بین بانکی است.
وی افزود: در کنار ارائه خدمات نوین، سرلوحه قرار دادن اصول بانکداری نوین و اجرایی نمودن روشهای سرمایهگذاری جدیدتر که بازدهی بالاتری را دارد، بسیار مطلوب خواهد بود که از جمله اینها انواع مختلف سرمایهگذاری در بازار سرمایه است.
فهمی ادامه داد: از آنجا که گروه مالی گردشگری به عنوان مجموعه بالنده، که حوزههای مختلف تولیدی، صنعتی، سرمایهگذاری و کارآفرینی را شامل میشود، شرکتها و پروژههای فاخر و بزرگی در سطح ملی و منطقهای را داراست که با حمایت مناسب بانک و ارائه خدمات منطقی میتواند با سرعت مطلوبی به حرکت ادامه دهد.
وی اظهار کرد: بانک گردشگری اکنون در دومین دهه از فعالیت به میزانی از بلوغ و کارآمدی رسیده که بتواند کادرسازی و توسعه منابع انسانی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد.