معاون اول رئیسجمهور گفت: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاعرسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان میتوانند حقایق را وارونه جلوه دهند.
دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاعرسانی هنرمندانه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور، رییس شورای اطلاع رسانی دولت، سخنگوی دولت، مدیران مراکز اطلاعرسانی و روابط عمومی دستگاههای اجرایی برگزار شد.
مدیران کل روابط عمومی استانداریهای سراسر کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها نیز در این مراسم به صورت مجازی حضور داشتند.
محمد مخبر در این مراسم، گفت: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است. اما، به دلیل ضعفهای موجود در تبیین اقدامات و همچنین تلاشهای فراوان دشمنان برای سیاه نمایی، نتوانستهایم این فعالیتهای کم نظیر را آن طور که باید به افکار عمومی منعکس کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت وظایف و مأموریتهای قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیتهای قوه مجریه به دلیل اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار میگیرد از این رو مأموریت مهم روابط عمومیها این است که اطلاعرسانی به موقع و دقیقی از فعالیتهای دولت داشته باشند تا سرمایهاجتماعی نظام و دولت افزایش یابد.
مخبر با اشاره به برخی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار، تصریح کرد: با راهبرد صحیح و هوشمندانه این دولت در حوزه دیپلماسی و تمرکز بر کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو، امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه بینالملل هستیم و در سفرهای گسترده خارجی رئیس جمهور توافقات بسیاری با کشورهای دیگر منعقد شده که البته باید تلاش کنیم که این توافقات عملیاتی شود.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار با مشکلات متعددی در حوزههای مختلف روبرو بود که با تلاش جدی توانست ظرف سه ماه بخش زیادی از این مسائل و مشکلات را مرتفع کند.
معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری روابط عمومیها در آگاهیبخشی و اطلاعرسانی به جامعه، افزود: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومیها از اهمیت ویژهای در اقناع افکار عمومی برخوردار است. چرا که اگر بخشهای مختلف دولت به درستی عمل کنند اما نتوانیم اطلاعرسانی درست و بهنگام از اقدامات و عملکرد دولت به جامعه داشته باشیم، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی نداشتهایم.
مخبر با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاعرسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاعرسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان میتوانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه الزاماتی وجود دارد که باید روابط عمومیها پشتیبانی شوند.
وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم طرحها و برنامههای بزرگی در بخشهای مختلف نظیر انتقال آب از دریا، پروژههای بزرگ نفت و گاز، طرحهای مرتبط با معدن و کشاورزی و اقتصاد دریامحور را در دستور کار خود دارد، گفت: این روابط عمومیها هستند که باید اخبار این اقدامات و دستاوردها را به مردم منتقل کنند چرا که روابط عمومی هر دستگاه اجرایی آیینه تمام عیار عملکرد دستگاه مطبوع خود است و مجموع اقدامات روابط عمومیها گویای عملکرد دولت و نظام خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: مقام معظم رهبری راه حل عملیاتیسازی این راهبرد را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند و وظیفه خطیر روابط عمومیها این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایهگذاران را جلب کنند تا بتوانیم شعار سال را به نحو مطلوب اجرایی و عملیاتی کنیم.
مخبر افزود: مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور جز از طریق به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمیشود و روابط عمومیها به عنوان رابط نظام و مردم میتوانند در به صحنه آوردن مردم نقشی مهم و اثرگذار ایفا کنند.