شنبه 18 مرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

روابط عمومی بردبار و پاسخگو

توسط منیرالسادات حسینی 9 اسفند 1401
9 اسفند 1401
100

امروزه روابط عمومی‌ها یکی از ارکان سازنده تصویر خارجی از سازمان‌ها هستند و مدیریت تصویرسازی بیرونی از هر نهاد، شرکت و یا ارگانی، در ید اختیارات مجموعه روابط عمومی‌ست.

بنابر این، تصویر یکپارچه‌ای از کلیشه‌های مثبت، منفی یا خاکستری که از هر برندی در ذهن مخاطبان عام و خاص، پس از شنیدن نام هر برند یا سازمان، نقش می‌بنند؛ انعکاس جامعی از عملکرد روابط عمومی آن سازمان است. بدیهی‌ست که تصویرهای مثبت، حاکی از عملکرد سازنده و بازخوردهای منفی، نمایانگر عملکرد غیراثربخش بخش روابط عمومی هر برند است.

شرکت فولاد خراسان به مثابه بزرگترین مجتمع صنعتی شرق کشور، همواره تصویری سهل و ممتنع از یک کارخانه عظیم به نمایش می‌گذارد: از سویی، هیچ مجتمع  فولاد و مقاطع وابسته، به عنوان تولید کننده کالای واسطه‌ای (که محصولاتش در صنایع دیگری به عنوان ماده اولیه به کار می‌رود)، ارتباط سرگشاده‌ای با مصرف‌کنندگان کالاهای نهایی ندارد، از این روی که محصولاتش به طور مستقیم در سبد مصرفی خانوار قرار نمی‌گیرد و بدیهی‌ست که از منظر روابط عمومی و برندینگ نیز، الزام چندانی برای بازنمایی گسترده از اقدامات این مجتمع‌ها، از کانال روابط عمومی احساس نمی‌شود.

به طور مثال برای چه کسری از مردم عادی مهم است که در یک مجتمع فولادسازی، چه اندازه گندله یا کنسانتره و یا نورد و ورق گالوانیزه تولید می‌شود؟

از طرف دیگر، ممکن است که یا مجتمع صنعتی مانند فولاد خراسان، با انجام طرح‌هایی در راستای پیشبرد اهدافی در چارچوب تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدام به ساخت چندین باب مدرسه یا کارگاه.های قالیبافی در راستای خوداشتغالی کرده باشد و این حق طبیعی مردم و سهامداران است که از جزئیات چنین طرح‌هایی مطلع شوند. از این منظر نیز عملکرد روابط عمومی فولاد خراسان در بازنمایی اقدامات انجام شده در این مجتمع صنعتی، به شدت قابل دفاع است و هم در تبلیغات سرد اعم از تهیه و توزیع ویژه‌نامه‌ها، کاتالوگ‌ها، بروشورها، حضور در نمایشگاه‌های جدی نظیر ایران متافو، وبگاه به روز رسمی عملکردی قابل دفاع دارد و هم در رویکرد موسوم به warm advertisements (تبلیغات چهره به چهره و زبانی)، عملکردی مثبت و ماندگار از مدیریت روابط عمومی فولاد خراسان _شهرام بقراط_ در اذهان خبرنگاران تخصصی حوزه صنعت باقی مانده است. شایان ذکر است که مدیریت یاد شده همواره پس از بروز شائبه‌های معمول در فضای رسانه‌ای، توری از خبرنگاران تخصصی رسانه‌های مختلف _صرف نظر از رویکرد سیاسی‌شان_ ترتیب داده و به بازدید میدانی از این مجتمع سترگ صنعتی دعوت کرده است.

ممکن است برخی از رسانه‌های کمتر شناخته شده که تصویر پرخاشگر از خود را ارجح به گمنامی می‌دانند، بر مدیریت این مدیر کهنه کار _که حدود ۴۰ سال سابقه مدیریت روابط عمومی در صنعت کشور را در کارنامه دارد_ بتازند و مطالباتی ولو چیپ و نازل از این شرکت مطرح کنند. این رویکرد به شکل ناخودآگاه، ذهن را به سوی این بیت نشاط اصفهانی می‌کشاند که فرمود:

طاعت از دست نیاید، گنهی باید کرد

در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد

از این رو، بعید به نظر می‌رسد که انتقاداتی از این دست، بر پرسونال برند این مدیر کهنه‌کار در صنعت روابط عمومی کشور، خدشه‌ای وارد آورد.

Print Friendly, PDF & Email
خبرنگاران تخصصی حوزه صنعتشرکت فولاد خراسانشهرام بقراطصنعت روابط عمومی کشور
پست قبلی
پرواز دلار و سرافکندگی بازار طلای جهانی
پست بعدی
وضعیت اکتشافات معدنی ایران و جهان زیر ذره‌بین دکتر سعدمحمدی

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه