دوشنبه 19 خرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

سنجش سالانه رضایت از كیفیت خدمات ارائه‌شده به سرمایه انسانی شركت فولاد مباركه

رئیس تحقیقات و مطالعات راهبردی سرمایه انسانی مطرح کرد:

توسط منیرالسادات حسینی 17 آذر 1403
17 آذر 1403
16

به گزارش عصرسرعت، محمد حسینی، با تأکید بر اینکه «مشتریان» رمز بقا و ماندگاری سازمان‌ها محسوب می‌شوند و «مشتریان داخلی» به‌مراتب با تأثیر مستقیم بر کیفیت و کمیت محصولات و خدمات، نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا می‌کنند، گفت: کارکنان سازمان همچنین منبع دانش و تجارب سازمانی هستند و نیاز است این تجربیات از دانش ضمنی به آشکار تبدیل شود و در بهبود ارائه محصولات و خدمات نمونه به‌ کار آید.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ارائه خدمات با هدف افزایش رضایت کارکنان بر عهده واحدهای سرمایه انسانی است، گفت: به‌منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده در حیطه سرمایه انسانی لازم است دیدگاه و نظرات کارکنان از خدمات ارائه‌شده فعلی سنجیده شود.

به گفته رئیس تحقیقات و مطالعات راهبردی سرمایه انسانی فولاد مبارکه، مطالعات متعدد نشان می‌دهد کارکنانی که میزان رضایتمندی بیشتری دارند، دارای اشتیاق شغلیِ بیشتری نیز خواهند بود و به همین جهت در محیط کار از روحیه بهتری برخوردارند و به دنبال آن، کارایی و اثربخشی بیشتر و علاوه بر این، تعهد بیشتری به توسعه مداوم و بهبود مستمر کیفیت در سازمان خواهند داشت. به همین دلیل، بسیار مهم و ضروری است که هر سازمان عوامل رضایتمندی کارکنان خود را شناسایی کند و به‌طور مداوم میزان آن را مورد بازبینی و نظارت قرار دهد تا بتواند معیارهای صحیح و دقیقی برای میزان رضایت کارکنان خود تنظیم کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات واحدهای سرمایه انسانی، با توجه به زیرسیستم‌های متنوع این بخش، شامل برنامه‌ریزی سرمایه انسانی، طراحی شغل، کارمندیابی و انتخاب، مدیریت عملکرد کارکنان، جبران خدمات و مزایا، ایمنی، آموزش و توسعه و…، ابعاد کیفیت خدمات مربوطه متفاوت است. تحقیقات نشان می‌دهد برای پیشنهاد مجموعه ابعاد کیفیت خدمات در واحدهای سرمایه انسانی، لازم است حسب فرایندهای موردنظر، ابعاد مورد اشاره ویژه‌سازی شوند.

مشارکت 5000 نفر از کارکنان در نظرسنجی

در همین زمینه، کارشناس تحقیقات و مطالعات راهبردی سرمایه انسانی فولاد مبارکه تصریح کرد: به‌منظور دریافت نظرات کارکنان، قسمت تحقیقات و مطالعات راهبردی سرمایه انسانی، سالانه سنجش رضایت از کیفیت خدمات واحدهای سرمایه انسانی را در دو سطح رضایت کارکنان از کیفیت خدمات ارائه‌شده به آن‌ها (QHS1) و رضایت مسئولین واحدها (QHS2) بر اساس مدل سرو کوآل (Serv.Qual) انجام می‌دهد.

بنا بر اظهارات سجاد صادقی، مدل Serv.Qual ابزاری مؤثری برای پیمایش رضایت مشتری به شمار می‌آید و بر مدل شکاف کیفیت خدمات استوار است. این روش که توسط پاراسورامان و همکاران (1996) ابداع شد، برای اندازه‌گیری کیفیت خدمات از نظر ابعاد مختلفی نظیر قابلیت اطمینان، پاسخ‌گویی، تضمین، همدلی و ملموسات استفاده می‌شود.

صادقی افزود: در آخرین سنجش برگزارشده در آبان ماه سال 1403، با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، حدود 5000 نفر از کارکنان با استفاده از سامانه جامع نظرسنجی شرکت که در بستر اینترنت راه‌اندازی شده است، مشارکت کردند.

میانگین رضایت کارکنان نسبت به سال‌های گذشته روند پایداری داشته است

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، میزان رضایت کارکنان از کیفیت خدمات ارائه‌شده در مؤلفه‌های مختلفی نظیر خدمات اداری، آموزش و توسعه، HSE، ورزش، ایاب و ذهاب، تغذیه و رستوران، سفرها و تسهیلات رفاهی، مأموریت و تشریفات، خدمات شهری و رختکن‌ها مورد سنجش قرار گرفت که میانگین رضایت نسبت به سال‌های گذشته روند پایداری داشته است.

 کارشناس تحقیقات و مطالعات راهبردی سرمایه انسانی فولاد مبارکه تأکید کرد: طبق فرایند نظرسنجی، بعد از برگزاری نظرسنجی و تحلیل آن در قسمت تحقیقات و مطالعات سرمایه انسانی، گزارش تحلیل نتایج به مسئولین سرمایه انسانی ارائه می‌شود و در مواردی که رضایت کارکنان کمتر از حد مطلوب است، حوزه‌های بهبود توسط قسمت‌های ذی‌ربط تدوین و پیگیری‌های لازم نیز انجام می‌شود و در نهایت تغییرات منتج از بازخوردهای کارکنان در پرتال کارکنان اطلاع‌رسانی می‌گردد.

Print Friendly, PDF & Email
رئیس تحقیقات و مطالعات راهبردی سرمایه انسانیمحمد حسینیفولاد مباركهمشتریان داخلی
پست قبلی
ایمنی كاركنان و حفاظت از تجهیزات؛ اولویت‌دارترین هدف ما برای آینده
پست بعدی
بازدید میدانی اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل فولاد مباركه از روند اجرای ابَرپروژه نورد گرم شماره 2

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه