شنبه 18 مرداد 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

تولید تختال‌های بدون عیب فولاد مباركه از 96 درصد گذشت

توسط منیرالسادات حسینی 15 مهر 1403
15 مهر 1403
67

به گزارش عصر سرعت، در شهریورماه سال جاری رکورد تختال‌های بدون عیب ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه از 96 درصد گذشت.

در پی کسب این موفقیت، جمعی از رؤسای ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم علل و چگونگی کسب این موفقیت را تشریح کردند.

محمدمهدی مرندی، رئیس کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم:

با تلاش قابل‌تقدیر کارکنان ناحیه فولادسازی، علی‌الخصوص همکاران توانمند تولید و تعمیرات ریخته‌گری مداوم و دفاتر فنی مربوطه و واحدهای پشتیبانی‌کننده، درصد تولید تختال بدون عیب در شهریورماه به ۹۶.۰۵ درصد افزایش یافت.

با توجه به اینکه واحد کنترل کیفی در واقع نماینده مشتری درون سازمان است، اطلاع‌رسانی سریع و دقیق عیوب تختال‌ها به‌صورت آنلاین و برخط توسط کارکنان سخت‌کوش واحد کنترل کیفی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به کارکنان تولید شرایطی فراهم کرد تا همکاران تولید و تعمیرات ریخته‌گری اقدامات اصلاحی لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهند و از تولید تختال‌های معیوب تا حد امکان جلوگیری کنند.

محمدعلی رحیمی، رئیس تعمیرات ریخته‌گری مدول B:

شرط لازم جهت تولید محصول باکیفیت، داشتن تجهیزات سالم با تنظیمات صحیح و پایدار است تا تیم تولید ریخته‌گری مداوم با به‌کارگیری درست آن‌ها بتواند فرایند انجماد تختال را طبق دستورالعمل‌های توصیه‌شده اجرا کند.

در زنجیره فرایند ماشین ریخته‌گری مداوم، به‌دلیل شاخص‌های کنترلی متعدد و قطعاتی مختلفی که شاخص‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تنها پایش، بازرسی و کنترل مستمر و تعمیرات به‌موقع می‌تواند مجموعه تجهیزات را به‌طور هماهنگ جهت تولید کیفی آماده‌سازی کند.

تیم تعمیرات ریخته‌گری به‌خوبی توانسته‌ با ارتقای فرهنگ کاری و استفاده از فرصت‌های کمبود انرژی در تابستان، با اجرای تعمیرات کیفی که حاصل همکاری واحدهای پشتیبانی بوده است، همواره شرایط ماشین‌ها را بهبود دهد و رکورد کیفی بی‌سابقه‌ای در شهریورماه رقم بزند.

مهدی کریمی، رئیس تعمیرات مدول A ریخته‌گری:

در راستای دست‌یابی به اهداف کیفی و تولید اقتصادی در واحد ریخته‌گری مداوم، یکی از مهم‌ترین موارد بهبود کیفیت تختال‌های تولیدی و مطابق با نیاز مشتریان است. این امر مستلزم انجام فعالیت‌های تعمیر و نگهداری دقیق و باکیفیت و همچنین انجام مستمر اقدامات کنترلی، بازرسی‌ها و نظارت بر عملکرد صحیح کلیه تجهیزات است. به فضل الهی و با پیگیری‌های شبانه‌روزی صورت‌گرفته و همکاری و همدلی کلیه تیم‌ها، رصد کامل تجهیزات و انجام به‌موقع فعالیت‌های موردنیاز، تجهیزات در وضعیت بهینه قرار گرفته است و با بهره‌برداری صحیح از آن‌ها موفق به ثبت رکورد کیفیت تختال شدیم.

محمد فخری، رئیس تولید ریخته‌گری:

تداوم کسب نتایج مطلوب کیفی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نشانه عزم راسخ و توانمندی کارکنان زحمت‌کش و دلسوز این ناحیه است که بع موازات افزایش ظرفیت‌های کمّی تولید و گسترش سبد محصولات، همواره به افزایش کیفیت محصولات تولیدی ناحیه نیز می‌اندیشند و کاهش درصد عیوب تختال از ابتدای امسال خود گواهی بر این موضوع است.

در ماه گذشته باز هم رکورد چشمگیری در کیفیت تختال‌های تولیدی به دست توانمند کارکنان واحد ریخته‌گری مداوم رقم خورد و درصد عیوب تختال به ۳.۹۵ رسید. دست‌یابی به این رکورد حاصل زحمات کلیه تیم‌ها اعم از تولید، تعمیرات، واحدهای جنبی و دفاتر فنی بوده است. گفتنی است آخرین رکورد عیوب ماهانه ۴.۳۴ درصد بوده است که در سال‌های قبل به دست آمده بود.

شایان ذکر است در شش‌ماهه اول امسال درصد عیوب تختال کلی واحد ۴.۴۴ بوده که در مدت مشابه پارسال این عدد بالغ‌بر ۶.۵ درصد ثبت شده است.

کامران مرادی، مدیر ریخته‌گری مداوم:

از اهداف کلان فولاد مبارکه تولید حداکثری با حداقل ضایعات است. در این راستا در کنار کسب رکوردهای متعدد کمّی، واحد ریخته‌گری مداوم با همراهی دیگر واحدهای پشتیبان، کاهش عیوب تختال را هدف‌گذاری کرده و طی سال‌های گذشته روند افزایش کیفیت تختال را شاهد بوده‌ایم. این مهم با تدبیر، پیگیری‌های شبانه‌روزی، عزم و اراده همکاران و با انجام بهبودهای مستمر بر روی تجهیزات ماشین‌های ریخته‌گری و همچنین اصلاح و بهینه‌سازی دستورالعمل‌های کاری و بازرسی‌های مداوم حاصل شده است.

مجتبی افشاری، رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری:

در سال جهش تولید و پیرو اهداف تعریف‌شده فولاد مبارکه در زمینه افزایش کیفیت محصولات تولیدی و پیگیری‌ها و حمایت‌های صورت‌گرفته از سوی مجموعه مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، کارکنان واحد تعمیرگاه ریخته‌گری که محل آماده‌سازی سگمنت‌ها و قالب‌های ماشین‌های ریخته‌گری است، ضمن تعریف پروژه‌های متعدد و انجام فعالیت‌های مؤثر تعمیراتی بر روی قالب‌ها و سگمنت‌ها و افزایش دقت تنظیم و آماده‌سازی سگمنت‌ها نقشی تعیین‌کننده و مستقیم در افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش عیوب محصولات ایفا کرده‌اند.

محمود عقیلی، کارشناس فرایند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم:

یکی از عوامی که در افزایش سودآوری شرکت‌ها ازجمله فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت جهان‌تراز نقش دارد، کاهش ضایعات، میزان عیوب محصولات تولیدی و دوباره‌کاری‌هاست. تولید محصولات با کمترین عیب ممکن میسر نمی‌گردد، مگر در سایه بهره‌برداری صحیح و حداکثری از ظرفیت‌ها و آماده‌به‌کاری تجهیزات با تعمیرات به‌موقع و مناسب.

دست‌یابی به این رکورد قابل‌تقدیر مرهون تلاش جمعی کارکنان آن است که شایسته قدردانی است و امید است ضمن حفظ و پایداری این‌گونه رکوردها، در آینده شاهد رکوردهای بهتری در این زمینه باشیم.

روح‌الله بیرانوند، رئیس تعمیرات مدول C ریخته‌گری:

کسب نتایج کیفی مطلوب در واحد ریخته‌گری مداوم، مستلزم کار تیمی و بررسی‌های دقیق مهندسی است. بدین منظور از سال گذشته تیم‌های کارشناسی تولید و تعمیرات و دفاتر فنی تولید و تعمیرات به همراه پیمانکاران در جلسات متعدد اقدام به بررسی منشأ و علل عیوب ریخته‌گری نمود و آنالیزهای زیادی در این زمینه انجام شد. سپس مطابق با نتایج بررسی‌ها، اقدامات و راهکارهای اصلاحی مشخص گردید. در ادامه، اقدامات اصلاحی موردنظر در قالب تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده با حمایت مدیریتی بسیار خوب و با همکاری تیم‌های مختلف ازجمله تعمیرات PM و اضطراری ماشین شماره ۵، دفتر فنی تعمیرات ریخته‌گری، تعمیرگاه مرکزی، تعمیرات مرکزی، پیمانکاران محلی و مرکزی، واحد حمل‌ونقل و حمایت خوب همکاران خرید و سایر واحدهای پشتیبانی به نحو بسیار مطلوبی اجرا و عملیاتی شد و در نهایت این تلاش گروهی و کار تیمی در شهریورماه با کسب رکورد کیفی به بار نشست. بدیهی است این روند عیب‌یابی و اقدام اصلاحی یک مسیر پویا و ادامه‌دار است که به‌طور دائم توسط تیم‌های کارشناسی و تیم‌های اجرایی انجام می‌گیرد و هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. ازاین‌رو به‌طور پیوسته در آینده شاهد تکرار این نتایج ارزشمند در ریخته‌گری مداوم خواهیم بود.

محمدمهدی مرندی، رئیس کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، در خاتمه کسب این موفقیت را به مدیریت و کارکنان سازمان و همه ذی‌نفعان شرکت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد روند بهبود سطح کیفی و تولید تختال‌های بدون عیب در این ناحیه روند روبه‌رشد خود را حفظ کند.

Print Friendly, PDF & Email
محمدعلی رحیمیمحمدمهدی مرندیمهدی کریمیفولاد مبارکه اصفهان
پست قبلی
به میزبانی مجتمع فولاد سبا انجام شد: برگزاری پنجمین رویداد پورتفوتكنوتور صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مباركه
پست بعدی
رئیس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور: بازدید از دستاوردهای فولاد مباركه امیدواركننده بود

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه