به گزارش عصرسرعت از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بخش نهایی پروژه خط دوم راهآهن اهواز- اندیمشک حدفاصل بامدژ به اهواز به طول ۴۰ کیلومتر، ۶ مردادماه با دستور محمد مخبر، سرپرست ریاستجمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانسی به بهرهبرداری رسید.
هزینه زیرسازی و روسازی ۳ بلاک «بامدژ-خاور» به طول ۸.۵ کیلومتر، «خاور-نظامیه» به طول ۱۳.۸۵ کیلومتر و «نظامیه-اهواز» به طول ۱۷.۷۲ کیلومتر در این مسیر بالغ بر ۳,۲۰۰ میلیارد تومان بوده و این مسیر دارای ۴ ایستگاه بامدژ، خاور، نظامیه و اهواز است.
دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در حاشیه افتتاح بخش نهایی این پروژه گفت: در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با تلاشهایی که در این دولت انجام شد، توانستیم سالانه ۵۰ درصد بودجه راه آهن را افزایش دهیم و با تلاشهایی که صورت گرفت بخشی از عقبماندگیهای موجود رفع شد.
وی افزود: لکوموتیوهای باری در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم، از ۶۳ عدد به ۹۳ عدد رسید که این رقم نشان از افزایش قابل توجهی در این حوزه دارد.
دکتر صالحی ادامه داد: طی این مدت، ۸۸۳ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید.همچنین سوانح ریلی نیز در سال ۱۴۰۲ به کمترین میزان سوانح در سالهای اخیر رسید.
وی ادامه داد: در حوزه مسافری ۲ بار رکورد تعداد مسافر جابهجا شد و در سال ۱۴۰۲ با جابهجایی بیش از ۳۱ میلیون نفر مسافر ریلی، رکورد جدیدی به ثبت رسید.
به گفته مدیرعامل راه آهن ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم توسط خطوط ریلی ترانزیت شده است که نسبت به دوره مشابه خود در دولت گذشته افزایش ۷۰ درصدی دارد.
دکتر صالحی همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به لطف الهی و با تلاش همکارانم در راه آهن ج.ا.ا، پروژه خط دوم راه آهن اهواز_اندیمشک تکمیل و به بهره برداری رسید.
۷۰ کیلومتر این خط سال گذشته با حضور رییس جمهور شهیدمان افتتاح گردید و ۴۰ کیلومتر باقی ماندهاش با یاد شهید جمهور افتتاح شد.
هزینه زیرسازی و روسازی ۳ بلاک «بامدژ-خاور» به طول ۸.۵ کیلومتر، «خاور-نظامیه» به طول ۱۳.۸۵ کیلومتر و «نظامیه-اهواز» به طول ۱۷.۷۲ کیلومتر در این مسیر بالغ بر ۳,۲۰۰ میلیارد تومان بوده و این مسیر دارای ۴ ایستگاه بامدژ، خاور، نظامیه و اهواز است.
دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در حاشیه افتتاح بخش نهایی این پروژه گفت: در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با تلاشهایی که در این دولت انجام شد، توانستیم سالانه ۵۰ درصد بودجه راه آهن را افزایش دهیم و با تلاشهایی که صورت گرفت بخشی از عقبماندگیهای موجود رفع شد.
وی افزود: لکوموتیوهای باری در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم، از ۶۳ عدد به ۹۳ عدد رسید که این رقم نشان از افزایش قابل توجهی در این حوزه دارد.
دکتر صالحی ادامه داد: طی این مدت، ۸۸۳ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید.همچنین سوانح ریلی نیز در سال ۱۴۰۲ به کمترین میزان سوانح در سالهای اخیر رسید.
وی ادامه داد: در حوزه مسافری ۲ بار رکورد تعداد مسافر جابهجا شد و در سال ۱۴۰۲ با جابهجایی بیش از ۳۱ میلیون نفر مسافر ریلی، رکورد جدیدی به ثبت رسید.
به گفته مدیرعامل راه آهن ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم توسط خطوط ریلی ترانزیت شده است که نسبت به دوره مشابه خود در دولت گذشته افزایش ۷۰ درصدی دارد.
دکتر صالحی همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به لطف الهی و با تلاش همکارانم در راه آهن ج.ا.ا، پروژه خط دوم راه آهن اهواز_اندیمشک تکمیل و به بهره برداری رسید.
۷۰ کیلومتر این خط سال گذشته با حضور رییس جمهور شهیدمان افتتاح گردید و ۴۰ کیلومتر باقی ماندهاش با یاد شهید جمهور افتتاح شد.