جمعه 13 تیر 1404
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • ارتباط با ما
عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه

تحقیقات بازار به صورت مدون انجام می شود

توسط منیرالسادات حسینی 29 مهر 1402
29 مهر 1402
131
به گزارش عصرسرعت، در محیط های رقابتی امروز، صادرات به طور قابل توجهی برای رشد و بقاء شرکت ها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازارهای بین المللی به منظور گسترش فروش و سود آوری، بهره وری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع می باشد . ورود به این بازارها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی شرکت ایفا می کند از این رو تصمیم گیری در خصوص انتخاب استراتژی صادرات بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود متغیرهای مختلف تاثیرگذار بر آن، کاری پیچیده و پویا محسوب می شود و بر افزایش سودآوری از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار، توسعه بازارهای صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی همسو با نیاز بازار موثر می باشد.
به مناسبت بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات با محمد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
محمد نورانیان راد برنامه صادرات در سال ۱۴۰۲ به منظور دستیابی به استراتژی های شرکت و توسعه سهم بازار را چنین تشریح کرد : تحلیل مستمر بازار فولاد ( تحلیل بازارهای جهانی و داخلی فولاد و تحلیل وضعیت رقبا ) ، انجام تحقیقات بازار به منظور شناخت درست و درک نیاز مشتریان ، حضور موثر در رویدادها و نمایشگاه های داخلی و بین المللی به منظور ایجاد اثر ماندگار در ذهن مشتریان ، رقبا و همکاران، ارتباط رودر رو با مشتری، شناسایی پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌ های جدید، فروش مستقیم و شناخت بازار و نیازهای آتی و انجام برندینگ و تبلیغات با همکاری مدیریت روابط عمومی .
وی در خصوص موانع ، محدودیت ها و چالش های پیش روی توسعه صادرات نیز اظهار داشت : این مباحث در حوزه صادرات به دو دسته تقسیم بندی می شوند : داخل کشور (مزیت های رقابتی رقبا، بخشنامه های وزارت صمت، صادرات محصولات توسط تجار و بازرگانان از بازار داخلی، نوسانات نرخ ارز، وضع عوارض و مالیات بر صادرات محصولات) و خارج از کشور ( دامپینگ روسیه، جنگ اوکراین، افزایش صادرات محصولات فولادی توسط چین به دلیل رکود داخلی خود، تحریم ها). شناسایی این محدودیت ها در واقع به ما کمک می کند تا کمترین آسیب در مسیر دستیابی به استراتژی ها و اهداف شرکت را داشته باشیم . شایان ذکر است با وجود این محدودیت ها و مشکلات در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاه های بین المللی را تقویت نموده و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه وجود دارد که به دنبال اجرای آنها کانال های توزیع در خارج از کشور ایجاد می شود و این امر محقق خواهد شد.
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که عملکرد صادرات ذوب آهن در سال های گذشته در مقایسه با سایر شرکت ها چگونه بوده است چنین گفت : عملکرد این شرکت تاکنون  در فرایند صادرکننده نمونه کشور عبارت است از: هفت مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال های ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷، یک بار به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۱۳۹۳ و به عنوان تنها مدال آور ملی صادرات در صنعت فولاد ( بالاترین نشان صادرات کشور) در سال ۱۳۹۹  را کسب نموده است.
در پایان ضمن تبریک روز ملی صادرات به همکاران در مدیریت بازاریابی و فروش شرکت ، یادآور می گردد پایداری و موفقیت در دستیابی به اهداف شرکت در شرایط کسب و کار کنونی مرهون زحمات و همت تمامی تلاشگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان می باشد .
Print Friendly, PDF & Email
محمد نورانیان رادتوسعه صادراتذوب آهن اصفهانروز ملی صادراتمدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهانوزارت صمت
پست قبلی
فولادسازان ملزم به عرضه تمام محصولات در بورس کالا هستند
پست بعدی
رشد حجم و ارزش معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا

بیشتر بخوانید

مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد |...

30 فروردین 1404

برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت

26 فروردین 1404

ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور...

26 فروردین 1404

آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی...

26 فروردین 1404

پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد

26 فروردین 1404

امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح...

26 فروردین 1404

پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه...

25 فروردین 1404

پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران...

25 فروردین 1404

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد...

25 فروردین 1404

كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان...

25 فروردین 1404

پیام بگذارید لغو پاسخ

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین اخبار

  • مسیر حرکت بخش خصوصی باید هموار باشد | جایگاه ویژه فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد و اجتماع 30 فروردین 1404
  • برگزاری مزایده عمومی املاك مازاد بانك ملت 26 فروردین 1404
  • ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو 26 فروردین 1404
  • آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای داخلی 26 فروردین 1404
  • پنجمین دوره طرح پیش‌خرید ایران‌خودرو آغاز شد 26 فروردین 1404
  • امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد 26 فروردین 1404
  • پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم و بیشتر سال 1404 را به شعب بانک ابلاغ کرد 25 فروردین 1404
  • پیام تبریک دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی منابع انسانی 25 فروردین 1404
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در پنجمین مرحله از «طرح پیش‌فروش و فوق‌العاده شرکت ایران خودرو»، به صورت غیرحضوری 25 فروردین 1404
  • كارت های جدید بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت 25 فروردین 1404

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

عصر سرعت
  • صفحه نخست
  • خبر
  • بورس
  • صنعت و معدن
  • نفت، پتروشیمی و پالایشگاه
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • سایر
    • سیاسی
    • فرهنگی اجتماعی
    • راهبرد
    • هنر، ورزش و رسانه
    • محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی
    • حمل و نقل
    • گفتگو
    • مقاله
    • یادداشت
  • آرشیو ماهنامه