به گزارش عصرسرعت، در بخش نخست سمینار آموزشی روشهای تحلیل خرابی تجهیزات، مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت گزارشی از عملکرد حوزه نت شرکت و فرایند تحلیل خرابی تجهیزات ارائه کرد.
محسن کفیل در این باره گفت: سالانه حدود 80 آنالیز خرابی توسط کارشناسان حوزه نت شرکت انجام میشود که تأثیر بسزایی در کاهش توقفات خطوط تولید، حوادث انسانی، هزینههای تعمیرات و افزایش آمادهبهکاری تجهیزات داشته است.
وی در ادامه به فراوانی انواع علل بروز خرابیهای تجهیزات در هفتماهه سال 1402 پرداخت و متذکر شد: در جلسات تحلیل خرابی حضور فعال و مشارکت حداکثری کارکنان تولید، تعمیرات و دفتر فنی تعمیرات لازم است.
در ادامه این سمینار، امین ابوعطا، رئیس برنامهریزی و تعالی نت شرکت نیز نحوه استفاده از سیستم مدیریت تحلیلهای خرابی در بستر EIS و گزارشی از بهبودهای انجامشده در این سیستم جهت افزایش اثربخشی آنالیزهای خرابی ارائه کرد.
پس از سخنان رئیس برنامهریزی و تعالی نت، علیاکبر برزگر از اساتید مطرح کشور در این حوزه به معرفی انواع روشهای تحلیل خرابی تجهیزات پرداخت و در زمینه افزایش کیفیت تحلیلهای خرابی نکاتی کاربردی را مطرح کرد.
در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، کارشناسان، تحلیلهای خرابی منتخب از نواحی تولیدی و پشتیبانی را با هدف توسعه فرهنگ بهبود مستمر و ارائه بهترین تجربیات در زمینه تحلیل خرابیهای تجهیزات خطوط تولید ارائه کرد.
گفتنی است تجلیل از ارائهدهندگان تحلیلهای خرابی برتر یکی دیگر از رویدادهای برگزارشده در این سمینار آموزشی بود.