ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران، با دارا بودن استانداردها و گواهینامههای گوناگون و بر پایه شعار دیرینه با اطمینان بسازید در کنار تامین نیاز داخلی، مرزهای بینالمللی را نیز برای صادرات به بیش از بیست کشور جهان درنوردیده است و این افتخار آفرینیها سبب شد شناسنامه صنعت فولاد ایران به عنوان تنها شرکت ایرانی،در تاریخ هفتم تیرماه گواهینامه همولوگیشن را برای صادرات محصول میلگرد آجدار به کشور آلمان دریافت نماید.
محمد صدری مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به مطالعه بازار و نیازسنجی انجام شده جهت صادرات به کشور آلمان، محصولات میلگرد آجدار مطابق استاندارد DIN۴۸۸ در دستور تولید قرار گرفت، لذا با نماینده ممیزی و تایید کننده نهایی محصول مطابق این استاندارد، جهت انجام ممیزی و ارزیابی شرایط فنی و فرایندهای سازمان با الزامات استاندارد های ISO۹۰۰۱ و DIN۴۸۸ از انتهای سال ۹۹ هماهنگیهای لازم به عمل آمد.
مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: بر این اساس کلیه فرایندها و دستورالعملهای مرتبط شرکت مطابق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ مورد بررسی و ممیزی قرار گرفت که نهایتاً منجر به صدور گواهینامه جهت محصول میلگرد آجدار مطابق با استاندارد DIN۴۸۸ گردید.
سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: مطابق با گواهینامه همولوگیشن برای محصولات B۵۰۰B (نوعی میلگرد آجدار)، بر اساس دستور العمل موجود در فولادسازی برای این مارک، ذوب مطابق با شرایط خاص و با توجه به کلیه پارامترها آماده شد.
محمود پور شعبان مدیر آزمایشگاه مرکزی شرکت نیز گفت: جهت انطباق با الزامات استاندارد DIN ۴۸۸ لازم بود تا پس از بررسی استاندارد توسط تیم کارشناسی آزمایشگاه مرکزی، تستها، متد و تجهیزات مورد نیاز مشخص گردد. پس از انجام این مهم، کیفیت این محصولات با انجام تستهای مذکور با صحت و دقت بالا و با بکارگیری تجهیزات پیشرفته توسط آزمایشگاههای این مدیریت صحهگذاری گردید.
علیرضا مهرابی قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت نیز با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان اولین شرکت ایرانی است که موفق به دریافت گواهینامه همولوگیشن شد، بیان کرد: این گواهینامه، کیفیت مطلوب محصول میلگرد آجدار و خواص مکانیکی منحصر به فرد آن را نشان میدهد.
قائم مقام مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: اخذ این گواهینامه مسیر را برای ورود محصولات ذوب آهن به بازارهای کشور آلمان هموار میکند و ارزش آفرینی فراوانی را در پی دارد.
شایان ذکر است این موفقیت بر پایه نیازسنجیهای صورت گرفته توسط معاونت بازاریابی و فروش و به منظور حضور در بازارهای اروپایی با همکاری بخشهای مختلف شرکت به ثمر نشسته است.